Рус Укр
ГоловнаПублікаціїЖитлоУправління будинком: чому реформування не рятує
Новини ЖКГ
19 Жовтня 2021 p.
14 Жовтня 2021 p.
07 Жовтня 2021 p.
30 Вересня 2021 p.
28 Вересня 2021 p.
27 Вересня 2021 p.
24 Вересня 2021 p.
23 Вересня 2021 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


     



    https://www.iec-expo.com.ua/kt-2021.html



УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

УК Як заповнити декларацію для призначення субсидії?

УК  Як заповнити заяву про призначення субсидії?

 



 

 



 

Управління будинком: чому реформування не рятує

Із липня минулого року в Україні змінився принцип управління багатоквартирними будинками, - населенню дали можливість самостійно обирати управителів, однак житловий фонд продовжуватиме руйнуватися та бути безгосподарним. Чому?

Як одну із нечисленних перемог уряду Арсенія Яценюка та коаліції народних депутатів у Верховній Раді VIII скликання на шляху реформування житлово-комунального господарства більшість експертів вважають прийняття парламентом Закону №417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», який набрав чинності з 1 липня 2015 року. 

Цим законом внесено досить важливі зміни до Закону «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків», а саме:
• скасовано поняття членства в ОСББ (усі співвласники беруть участь у діяльності об’єднання);
• скасовано поняття кворуму на загальних зборах для прийняття рішень (скільки б співвласників не прийшло — загальні збори є правомочними, і голосування проводиться);
• змінено механізм підрахунку голосів (голоси рахуються не від кворуму, а від загальної кількості голосів співвласників);
• змінено порядок розподілу голосів (згідно із загальним правилом розподіл голосів здійснюється пропорційно площі, що належить співвласникам);
• уведено письмове опитування.
 
Однак, найцікавіше криється, як завжди, в деталях, у нашому випадку в п. 5 ст. 13 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №417-VIII, в якому законодавцем в ультимативній формі встановлено, що у разі якщо протягом одного року з дати набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об’єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. 
 
За таких умов ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя. 
 
За даними Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, станом на 1 жовтня 2015 року в Україні налічується 14 328 об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (далі — ОСББ), що складає 19,13% від загальної кількості багатоповерхових будинків країни (74 900 будинки). За січень-вересень 2015 року в регіонах створено 556 ОСББ. Протягом цього періоду утворено ОСББ у Вінницькій (73). Дніпропетровській (68), Запорізькій (47), Хмельницькій (41), Рівненській (35), Львівській (34), Харківській (31), Черкаській (31), Волинській (30), Київській (25), місті Києві (22), Тернопільській (20), Миколаївській (18), Одеській (17), Кіровоградській (14), Івано-Франківській (13), Житомирській (12), Закарпатській (6), Сумській (6), Чернівецькій (6), Херсонській (5), Полтавській (3) та Чернігівській (2) областях. У Донецькій, Луганській областях ОСББ не створювалися. Також, станом на 1 жовтня 2015 році в Україні функціонує 534 приватних підприємства (далі — ПП) з утримання житлового фонду.
 
Для порівняння: станом на початок грудня 2013 року в Україні було створено 16,847 тис. об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), що становить 21,1% від загальної кількості багатоповерхових будинків у країні, при чому тоді найбільшу кількість ОСББ було створено в Донецькій (141), Херсонській (133), Харківській (85), Миколаївській (77) і Луганській (75) областях.
 
Проаналізувавши ці цифри, можна підсумувати, що прийняття Закону України №417-VIII «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» жодним чином не вплинуло на тенденцію до створення ОСББ мешканцями багатоповерхових будинків.
 
Навіть зважаючи на те, що частина вже створених ОСББ не враховується офіційною статисткою, оскільки протягом 2014-2015 років Україна втратила анексований Російською Федерацією Крим та контроль над окремими районами Донецької та Луганської областей, тобто природно відбулося зменшення загальної частки створених ОСББ по всій Україні, мусимо констатувати, що на мирній частині території України тенденція до створення ОСББ не лише не збереглася, але практично згасла.
 
 
І причиною тому є не тільки і не стільки те, що Закон №417-VIII набрав сили, а підзаконні акти, наприклад, Порядок зберігання і розміщення на офіційних сайтах органів місцевого самоврядування протоколів зборів співвласників, досі Мінрегіоном не розроблені та не затверджені постановами Кабінету Міністрів. 
 
Основною причиною такої інертності населення в питаннях створення ОСББ є те, що українці – дивна нація, яка може одночасно сильно любити та ненавидіти так само сильно. Ми звикли лаяти ЖЕКи на чому світ стоїть за їхню бездіяльність, за діряві дахи, за непрацюючі ліфти, за не повірені лічильники, за п’яних слюсарів. Ми звикли скаржитися на них міським головами, губернаторам, Прем’єр-міністрам, Президентам. Але водночас, ми не можемо відмовитися від послуг ЖЕКів, адже нам так подобаються їхні доволі прийнятні тарифи на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій, які згідно чинного законодавства встановлюються органами місцевого самоврядування. 
 
Чи будуть в українських містах створюватися ОСББ, якщо тарифи на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій не переглядаються з виключно політичних мотивів протягом останніх п’яти років, як в Чернівцях, чи, навіть протягом останніх восьми років, як в Полтаві, де на сьогодні тариф встановлено на рівні 0,88 грн за 1 кв. м жилої площі? Навряд.
 
Ми не хочемо створювати ОСББ, бо інстинктивно розуміємо, що за спільне утримання будинку, в якому потрібно ремонтувати все, починаючи від підвалу і закінчуючи дахом, ми як співвласники зобов’язані будемо сплатити рівну з усіма іншими мешканцями будинку долю, яка в грошовому виразі буде в разі відрізнятися від тарифів ЖЕКів, які встановлені на економічно необґрунтованому рівні.
 
Тож, 1 липня 2016 року навряд щось кардинально зміниться в системі здійснення права власності у багатоквартирному будинку, - 20% мешканців багатоквартирних будинків, в яких створені ОСББ, оберуть собі управителя або управляючу компанію, яка буде надавати послуги з управління багатоквартирним будинком за тарифом, встановленим домовленістю сторін, а для інших 80% мешканців багатоквартирних будинків, які не бажають створювати ОСББ, все залишиться без змін, оскільки орган місцевого самоврядування обере для них «зручного» міський владі управителя, якому встановлять знову «зручний» тариф, а житловий фонд продовжуватиме руйнуватися та бути безгосподарним.
 
Андрій Осадчий 
 
Коментарі (4)
Коля Пухов
25 Лютого 2016 p. 17:42
Багато публікацій цього сайту містять майже неприховану агітацію укладати договори з державними юридичними особами. Наприклад, стосовно надання комунальних послуг. То мабуть кожному треба наперед знати , чого варті такі договори. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------По-перше, Договір між двома сторонами напрацьовується спільно цими сторонами, а не пред"являється у готовому вигляді однією стороною іншій, як ультиматум. По-друге: у Договорі обов"язково повинний бути пункт про те, що якщо надавач компослуги зазначить у платіжці, що споживач має борг, а споживач доведе, що цього боргу не має, то надавач повинен оплатити споживачу усі витрати, пов"язані з доведенням відсутності боргу (витрачений час, оплата проїзду, ксерокопіювання, поштові витрати і т.д.) та компенсувати моральну шкоду. Неправдиве повідомлення про борг є не чим іншим, як спробою обікрасти споживача, але комунальники чомусь вважають , що за цю спробу для них не існує відповідальності. По-третє,кожна держустанова (юридична особа) регулярно проходить процедуру так званої "ліквідації" -- після переобліку держустанова змінює код ЄДРПОУ. При цьому всі укладені договори з "ліквідованою" держустановою стають не дійсними. Тобто, таке законодавчо закріплене шахрайство, як "ліквідація" держустанови , швидко зробить ваш договір пустим папірцем , якщо держустанові стане не вигідно його виконувати.
Катя
25 Лютого 2016 p. 20:40
Коля, ви такий розумний - пора задуматися про приватні уроки))))
Коля Пухов
29 Лютого 2016 p. 20:43
Я взагалі-то розраховував на критику чи заперечення написаного...
Александр
06 Квітня 2016 p. 23:43

Собираемся тоже открыть ОСМД у себя в доме, читал некоторые новости по этому поводу. И что-то стал сомневаться, что наш дом готов к этому