Рус Укр
ГоловнаПублікаціїОСББЯк змусити комунальників ефективно працювати?
Новини ЖКГ
19 Березня 2024 p.
07 Березня 2024 p.
06 Березня 2024 p.
04 Березня 2024 p.
01 Березня 2024 p.
29 Лютого 2024 p.
28 Лютого 2024 p.
23 Лютого 2024 p.
21 Лютого 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Як змусити комунальників ефективно працювати?

Все більше громадян, що розчарувалися в системі обслуговування державних ЖЕКів, об'єднуються в ОСББ та звертаються до послуг приватних ЖЕКів. Але, на жаль, дані організації часто неякісні, як і державні ЖЕКи.
Сьогодні все більше громадян, які розчарувалися в системі обслуговування державних ЖЕКів, об'єднуються в ОСББ (об'єднання власників багатоквартирного будинку), звертаються до послуг приватних ЖЕКів. Але, на жаль, такі організації часто неякісні, як і державні ЖЕКи, виконують свої зобов'язання з прибирання дворів, під'їздів та сходових майданчиків, обслуговування прибудинкової території, опалення квартир і інше.
 
При цьому, більшість людей навіть не здогадується, що за надані послуги згідно чинного законодавства України можна платити суму набагато меншу, ніж зазначено в рахунку за поточний місяць.
 
Закон надає громадянам України право створити об'єднання власників багатоквартирного будинку (ОСББ).
 
Перевагами створення ОСББ є те, що кожен член об'єднання має можливість контролювати фінансову діяльність ОСББ, за його вимогою уповноважений представник об'єднання зобов'язаний надавати йому фінансові звіти та інформацію про діяльність об'єднання. Крім того, всі сплачені за послуги гроші йдуть безпосередньо на рахунок ОСББ і повинні спрямовуватися виключно на утримання будинку. Таким чином, у кожного жителя є можливість припинити будь-яке нецільове використання грошей.
Те ж саме стосується діяльності приватних ЖЕКів. Найчастіше, купуючи квартиру в новобудові і, підписуючи з обслуговуючим підприємством договір про надання послуг з утримання будинку та прибудинкових територій, люди просто не вчитуються в суть підписаних документів. Або ж задовольняються поясненнями службовців підприємства про те, що даний договір є типовим і в такій формі надається громадянам.
 
Так, чинним законодавством України дійсно затверджено форму типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (затверджена Постановою Кабінету Міністрів від 20 травня 2009 року № 529). Але це лише означає, що при укладенні такого договору Ви можете враховувати умови типового договору, але при цьому можете включати в договір умови, які вважаєте потрібними з урахуванням норм чинного законодавства України. Тобто, кожен мешканець будинку абсолютно вільний у виборі контрагента та визначенні умов договору, що укладається, і не повинен піддаватися на провокації ЖЕКу (ОСББ).
 
Особливу увагу в договорі слід приділити переліку послуг, порядку надання послуг, а також відповідальності сторони, якщо послуги будуть надаватися неякісно, ​​в неповному обсязі або взагалі не будуть. Всього, в договір, що укладається, можна включити всі умови, які влаштовують жителів, а далі вже погоджувати їх з іншою стороною. Щоб уникнути конфліктів краще письмово скласти пропозицію про укладення договору і, приклавши до нього 2 примірники проекту договору, підписаного з боку власника квартири, направити його рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу підприємства, з яким планується укладення договору. Так само можна вручити  документи під розписку посадовій особі підприємства, але при цьому потрібно не забути перевірити повноваження людини, яка розписуватиметься про отримання документів. На таку пропозицію з боку власника квартири зобов'язані відреагувати протягом місяця. Внаслідок чого, інша сторона може погодитися із запропонованими умовами, підписавши договір, або сама запропонує внести певні зміни. У будь-якому випадку, необхідно запам'ятати, що підписавши договір, власник квартири погоджується з усіма його умовами, навіть з тими, які його не влаштовують. Варто звернути увагу на те, що договір набирає чинності з моменту його підписання, і внести зміни до нього можливо лише за письмової згоди сторін на підставі додаткових угод.
 
Як вчинити в тому випадку, якщо договір вже укладено, а послуги надаються не якісно?
 
Спочатку розглянемо, які взагалі існують види послуг. Залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо-та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);
 
2) послуги з утримання будинків і споруд, прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічного обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів та ін.)
3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо);
4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, реконструкція, відновлення можливості елементів несучих конструкцій тощо).
 
У разі неякісного надання або ненадання послуг мешканці повинні повідомити про це ЖЕКу (ОСББ, іншої організації, яка відповідає за надання таких послуг) в усній або письмовій формі.
 
З урахуванням того, як працюють організації, ми рекомендуємо звертатися саме в письмовій формі, вказуючи в повідомленні повні П.І.Б. та адресні дані, а також найменування виду погано наданої або наданої взагалі послуги.
Читайте також: ОСББ у вирі пристрастей 
Представник ЖЕКу (ОСББ), якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний визначити і зафіксувати точний час і дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або перевірки кількісних і (або) якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки до Вас повинен з'явитися представник ЖЕКу. За результатами перевірки у двох примірниках складається акт-претензія про неякісне надання або ненадання послуг, який підписується вами і представником ЖЕКу (ОСББ та ін). Саме акт-претензія є підтвердженням, що послуга Вам не надавалася або неякісно надавалася, а так само підставою для проведення перерахунку.
 
Навіть якщо ніхто не з'явиться в обумовлений термін, особа має повне право самостійно скласти і підписати акт-претензію, що вважається дійсним, якщо його підписали не менше двох інших споживачів (наприклад, сусіди). Детальніше з формою акта-претензії можна ознайомитися, подивившись Доповнення № 2 до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води, та водовідведення. Даний акт-претензію рекомендуємо направляти виконавцю рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Таким чином, згодом, якщо справа дійде до суду, або особа скаржитися в інші органи (наприклад, в управління по захисту прав споживачів), вона зможе довести, що акт-претензія був отриманий виконавцем, а він в свою чергу не вжив жодних заходів, або необгрунтовано відхилив претензії. ЖЕК зобов'язаний розглянути акт-претензію і повідомити протягом трьох робочих днів споживачеві про її задоволення або про відмову у задоволенні з обгрунтуванням причин такої відмови.

Як створити приватний ЖЕК

Якщо йти за аутсорсинговою схемою, то створити приватну експлуатаційну компанію не складніше, ніж звичайне ТОВ - спеціальних ліцензій та дозволів для цього не потрібно.
 
Мінімальні параметри. Експлуатаційні організації можуть стати успішним бізнесом у великих містах, де в тариф на послуги закладається рівень рентабельності для підприємства. Середній економічно обгрунтований тариф, що покриває витрати (але без урахування прибутку) складає близько 2,5 грн. за кв.м. Невеликі площі обслуговувати невигідно, якщо це не новобудови. Прибутково працювати з житловим фондом від 250 тис. кв. м.
 
Обсяг інвестицій. Щоб створити приватний ЖЕК, який зможе надавати весь спектр житлово-комунальних послуг, потрібно вкласти близько 4-5 грн. в обслуговування 1 кв. м житлового фонду. При площі житлового фонду в 250 тис. кв. м інвестиції повинні залишати мінімум 1-1,25 млн грн.
 
Реєстрація. Експлуатаційна компанія реєструється так само, як будь-яке інше товариство з обмеженою відповідальністю. Держреєстратору подається стандартний пакет документів, до якого входять: заповнена реєстраційна картка; підтвердження оплати реєстраційного збору; рішення засновників про створення юрособи; установчі документи та документи, що підтверджують структуру власності юросіб-засновників ТОВ. При цьому в статуті підприємства повинна бути вказана діяльність з наданням відповідних послуг. Діяльність з надання послуг ЖКГ, крім водо-, газо-, електропостачання та відводу, не ліцензується. 

Персонал. Штат приватного ЖЕКу повинен включати в себе керуючого менеджера, бухгалтерів, юристів, економістів, інженерів і диспетчерів. Спеціалізація співробітників і їх кількість залежить від спектру послуг підприємства та площі обслуговується житлового фонду. Хороший персонал, який не потрібно додатково навчати, знайти складно, тому компанії полюють і перекуповують фахівців у конкурентів. При цьому хорошими керівниками виявляються не ті, хто 20 років пропрацювали в сфері ЖКГ і працюють по-старому, а молоді менеджери, які економічно і юридично підковані і готові впроваджувати нові підходи. 

За матеріалами Федерації роботодавців України та PravoCenter

 
Коментарі (1)
Виктор
19 Липня 2013 p. 11:37
Я считаю, что в уже отлаженную систему взаимоотношений между ЖЭКами и потребителями необходимо внести соответствующие изменения, уточнения: усовершенствовать контроль за выполнением услуг, расходованием средств. Да и учет можно сделать по каждому дому отдельно. В городе Северодонецке более восьмисот многоэтажных домов, которые обслуживаются шестью ЖЭКами. Это: шесть руководителей плюс десятка два ИТР. Если организовать ОСМД, то это будет более восьмисот (и - намног БОЛЕЕ) чиновников. И не надо никаких ОСМД, которые на практике, в большинстве случаев, оказываются хуже ЖЭКов. Не надо идти на поводу у чиновников, которые хотят избавить государство и местные власти от этих проблем.