Рус Укр
ГоловнаПублікаціїЖитлоЯк правильно ліквідувати ОСББ
Новини ЖКГ
18 Квітня 2024 p.
16 Квітня 2024 p.
09 Квітня 2024 p.
05 Квітня 2024 p.
04 Квітня 2024 p.
03 Квітня 2024 p.
01 Квітня 2024 p.
19 Березня 2024 p.
07 Березня 2024 p.
06 Березня 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Як правильно ліквідувати ОСББ

Процедура створення ОСББ - важлива, але іноді важливо знати, як правильно ліквідувати об'єднання. Про це сьогодні в лікнепі "України Комунальної".

Загальнодержавною стратегією розвитку житлово-комунального господарства були передбачені поетапні кроки переведення житлово-комунального господарства на утримання такої організаційно-правової форми юридичних осіб як об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ). У зв’язку з цим, постає питання дослідження правового статусу такої організації від моменту створення до припинення. Закон про ОСББ не містить правової регламентації припинення об’єднань, окрім ст. 28, що деталізує підстави та наслідки їх ліквідації.

Ліквідація ОСББ здійснюється у відповідності до загальних приписів цивільного законодавства з особливостями, визначеними ст. 28 Закону. Розкриваючи сутність ліквідації, необхідно проаналізувати передумови, підстави та способи здійснення такого різновиду припинення об’єднання.

З аналізу положень цивільного (ст. ст. 110 – 112) та господарського (ст. ст. 59 – 61) кодексів, ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» необхідно вирізняти підстави для прийняття рішення уповноваженого органу про припинення юридичної особи та підстави для самого припинення, де першими є саме попередні умови, що надають можливість прийняти відповідне рішення, а другими обставини, на яких ґрунтується саме припинення.

Читайте також: Орендуй або володарюй: особливості управління житлом

Підставою до ліквідації ОСББ згідно ч. 1 ст. 110 та ст. 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» може бути: 1) рішення його учасників або органу, уповноваженого на це установчими документами (правління); 2) рішення суду; 3) рішення органу державної влади.

Перша підстава припинення ОСББ є добровільною й регламентується чинним законодавством та статутом організації, в той час як друга підстава є примусовою й не може піддаватись вільному тлумаченню. Стосовно ж третьої підстави, на ній ґрунтується примусова ліквідація юридичної особи. Вочевидь рішення органу державної влади може ініціювати розгляд питання про припинення ОСББ загальними зборами або ж суду за умов, що визначені чинним законодавством.

Передумовами до ліквідації юридичної особи може бути, з урахуванням ст. 110 ЦК, ст. 59 ГК, закінчення строку, на який вона створена, досягнення мети, для якої її створено, скасування її державної реєстрації та інші обставини, визначені чинним законодавством.

Враховуючи викладене щодо правової природи товариств власників житла, досягнення мети та сплив строку, на який створена юридична особа, не можуть застосовуватись в якості передумов припинення ОСББ.

Cкасування державної реєстрації або визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи, на прикладі допущених при її створенні порушень, які не можна усунути, як передумова для ліквідації ОСББ може бути застосованою в повному сенсі.

В якості передумови ліквідації ОСББ може застосовуватись й неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності, на що звертає увагу й Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва у листі від 20.10.2006 року № 7600. На практиці досить

Часто виникало питання обґрунтування права податкових органів на звернення до суду з вимогою про ліквідацію у подібних випадках юридичних осіб згідно Закону України «Про державну податкову службу в Україні», яке було вирішено прийняттям Податкового кодексу (підпункт 20.1.12 ст. 20). Обставина, визначена абзацом четвертим ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», не може бути передумовою до ліквідації ОСББ в силу відсутності вимог законодавства щодо розміру статутного капіталу. Наявність у Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням може у повному сенсі бути застосованою як передумова ліквідації ОСББ. Підставою до внесення такого запису може бути виявлення даного факту самим Державним реєстратором або ж державною податковою службою з урахуванням положень ст. 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців».

Читайте також: ЖКГ заплуталося у законодавчому павутинні

Загальною передумовою до ліквідації ОСББ є також його банкрутство, яке ініціюється перед судом органом управління ОСББ в межах статуту (загальні збори) або ж одним з кредиторів. До спеціальних передумов ліквідації ОСББ у відповідності до ст. 28 Закону про об’єднання необхідно віднести: 1) фізичне знищення або руйнування житлового комплексу, яке унеможливлює його відновлення або ремонт; 2) відчуження житлового комплексу за рішенням суду; 3) придбання однією особою всіх приміщень у житловому комплексі. Наведені положення надають можливість дійти висновку щодо віднесення до спеціальних передумов ліквідації ОСББ обставин, які безпосередньо пов’язані з правовою природою кондомініуму як об’єкта та суб’єкта цивільних правовідносин й форми власності. Дійсно, перший та другий юридичний факт прямо вказує на припинення існування права власності на житловий комплекс фактично або ж юридично, в той час як третя обставина безпосередньо пов’язана з перетворення форми власності, коли замість множинності суб’єкта з правовим режимом кондомініуму виникає звичайне право власності одної особи.  

 
Коментарі (0)