Рус Укр
ГоловнаПублікаціїОСББПлюси та мінуси ОСББ очима посадовців
Новини ЖКГ
23 Квітня 2024 p.
18 Квітня 2024 p.
16 Квітня 2024 p.
09 Квітня 2024 p.
05 Квітня 2024 p.
04 Квітня 2024 p.
03 Квітня 2024 p.
01 Квітня 2024 p.
19 Березня 2024 p.
07 Березня 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Плюси та мінуси ОСББ очима посадовців

Більшість зловживань монопольним становищем і фактів недобросовісної конкуренції в галузі ЖКГ відбувається саме у сфері роботи природних монополій.

Чиновники Антимонопольного комітету звернули увагу на проблеми українських об'єднань співвласників багатоквартирних будинків ще в 2011 році, коли провели відповідне дослідження ситуації у сфері управління багатоквартирним фондом. Тоді основними проблемами були названі:

1. Невиправдане затягування передачі органами місцевого самоврядування житлового фонду ОСББ. Внаслідок бездіяльності органів місцевого самоврядування, ОСББ фактично існують лише на «папері», а мешканці будинків продовжують оплачувати послуги ЖЕКам, додатково витрачаючи кошти на утримання власного ОСББ.

2. Утворення компаніями-забудовниками та кількома власниками квартир ОСББ та передача такими ОСББ функцій з обслуговування будинків управляючій компанії, яка пов'язана із забудовником. Впровадження такої схеми призводить до зростання в рази тарифів без виправданих причин.

3. Збільшення вартості послуги внаслідок нав'язування для ОСББ виконавця, визначеного місцевим органом влади.

Читайте також: ОСББ у вирі пристрастей

АМКУ пропонував тоді, по-перше, внести зміни або розробити і затвердити нові нормативно-правові акти, які б визначали форму звернення, повний перелік документів, необхідних для передачі багатоквартирного будинку та прилеглої прибудинкової території з балансу балансоутримувача на баланс ОСББ, конкретні строки розгляду такого звернення (у тому числі передбачити механізм «мовчазної згоди») та відповідальність за порушення строків розгляду звернення.

По-друге, розробити проект Закону України «Про внесення змін до Закону «Про ОСББ», в якому передбачити положення про: визначення членів ОСББ категорією споживачів житлово-комунальних послуг - «населення»; заборонити утворення ОСББ компаніями-забудовниками та пов'язаними з ними особами.

Протягом 2012 року Антимонопольним комітетом України було проведено цілу низку комплексних перевірок у сфері житлово-комунального господарства. Зокрема, за словами в.о. голови Комітету Рафаеля Кузьміна, близько трьох тисяч перевірок торкнулися діяльності ОСББ.

Більшість зловживань монопольним становищем і фактів недобросовісної конкуренції в галузі ЖКГ відбувається саме у сфері роботи природних монополій. Зокрема, найбільш поширеними, за його словами, є зловживання проти ОСББ теплоенергетичних компаній і водопостачальних підприємств своїм становищем на ринку послуг.

За словами заступника голови АМКУ Федора ВЛАДА, причина того, що його відомство зацікавилося проблемами ОСББ, - листи і скарги українців, які надходять у відомство. Результати аналізу ситуації, проведеного Департаментом досліджень і розслідувань АМКУ, показали, що при створенні ОСББ, як правило, затягується процедура реєстрації та передачі будинку в управління мешканцям, хоча, відповідно до урядової постанови № 1521, передача будинку повинна відбутися протягом двох місяців. Але ці терміни прописані тільки на папері, вони не діють через те, що постанова не містить переліку необхідних документів і відсутні типові форми заяв для передачі. І ті, хто вирішив зареєструвати ОСББ, надовго грузнуть у паперовій рутині.

Читайте також: ОСББ розпочинає антимонопольну битву

Не менш серйозні перешкоди виникають і при отриманні у користування прибудинкових територій, що перебувають у комунальній власності. Проблеми виникають через те, що законодавчо не закріплені умови користування прибудинковими територіями, а також неможливо встановити їхні межі. Є проблеми і у взаєминах ОСББ з компаніями-монополістами, що надають комунальні послуги. Монополісти не укладають з об'єднаннями співвласників прямі договори на постачання послуг і ресурсів, а укладають індивідуальні контракти, які не відповідають затвердженим типовим договорам. Всередині самих ОСББ також не рідкісні випадки шахрайства та обману при нарахуванні платежів і внесків, які вносять мешканці такого будинку, серед яких, як правило, є і члени ОСББ, і ті, хто не побажав вступати в об'єднання співвласників.

У результаті цих розглядів при АМКУ утворено робочу групу, до складу якої увійшли чиновники та експерти по створенню та функціонуванню ОСББ. За словами одного з активних членів цієї групи юриста Тетяни МОНТЯН, більша частина роботи вже зроблена, і йде підготовка самого документа з пропозиціями. Але вона не впевнена, що всі напрацювання робочої групи підтримають профільні міністерства і депутати. Втім, це стане ясно восени, коли Верховна Рада стане до роботи після канікул.

У Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України вважають, що процес створення ОСББ в країні стримує відсутність кваліфікованих кадрів у системі управління житловою нерухомістю. Через це в переважній більшості міст, селищ і сіл зберігається монополія ЖЕКів. Міністерство ініціювало внесення змін до національного класифікатора професій та з 1 вересня 2012 року в Україні з'явилася професія менеджера з управління житловим будинком, якій почали навчати в 12-ти вузах. 

 
Коментарі (0)