Рус Укр
ГоловнаПублікаціїАналітика Зміни в наданні субсидій на оплату житлово-комунальних послуг
Новини ЖКГ
19 Березня 2024 p.
07 Березня 2024 p.
06 Березня 2024 p.
04 Березня 2024 p.
01 Березня 2024 p.
29 Лютого 2024 p.
28 Лютого 2024 p.
23 Лютого 2024 p.
21 Лютого 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Зміни в наданні субсидій на оплату житлово-комунальних послуг

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 319 „Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України” внесено зміни до порядку надання субсидії.

Зокрема, стосовно призначення субсидій особам, які мають право на пільги, цією постановою передбачено, що особам, які мають право на пільги на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу, при призначенні субсидії враховується вартість плати за послуги без урахування пільг. У разі призначення таким особам житлової субсидії, їм не нараховуються відповідні пільги.

У зв’язку з цим із травня 2016 року необхідно здійснити перерахунок діючих субсидій, які розраховувалися з урахуванням пільг. Списки осіб, які отримують субсидію і мали право на пільги, необхідно передати організаціям, що надають послуги, щоб вони не нараховували пільги з травня 2016 року, а також внести відповідну інформацію до ЄДАРП. При цьому, якщо розмір субсидії становить 0,0 грн, такі особи не включаються до зазначених списків. Відповідні списки надаватимуться надавачам послуг щомісячно.

Якщо субсидія призначається на наступний період з квітня 2016 року, вартість послуг у квітні береться з урахуванням пільг.

Щодо призначення субсидії на оплату послуг з управління будинкомпостановою доповнено перелік послуг, на оплату яких призначається субсидія, послугою з управління будинком.

Оскільки вартість послуг з управління будинком визначається за домовленістю сторін, призначення субсидій на оплату витрат на управління будинком буде можливим після затвердження Мінрегіоном нормативно-правових документів щодо їх граничного розміру для надання субсидій.

Стосовно призначення субсидії особам, які орендують житло

Постановою доповнено норму щодо призначення за рішенням комісії субсидії особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, умовою щодо нарахування цій особі плати за житлово-комунальні послуги.

Це викликано тим, що у випадках, коли за відсутності засобів обліку комунальних послуг кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб відрізняється від кількості осіб, які орендують житло, ускладнюється розрахунок житлової субсидії через невідповідність вартості послуг. Таким чином, плата за послуги має нараховуватися на ту кількість осіб, які орендують житлове приміщення. При цьому не вимагається відкриття особових рахунків на сплату послуг на особу, яка орендує житло.

Важливо також мати на увазі період врахування доходу для призначення субсидії – виключено норму щодо можливості призначення субсидії на підставі доходів за три місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням.

Відтепер субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у I кварталі, – на підставі доходу за перші три квартали попереднього календарного року.

Є зміни і щодо обрахування доходу для призначення субсидії:

Збільшено розміри доходів, які враховуються до сукупного доходу для фізичних осіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку, до:

–       двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку першої групи;

–       трьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку другої групи,

–       чотирьох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, – для платників єдиного податку третьої групи.

При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховуються розміри доходу за кодом 157 та доходу від підприємницької діяльності (код 999), інформацію про які надає ДФС на запит органу соціального захисту населення.

Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини; військовослужбовців строкової служби) і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць тепер враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. В окремих випадках для таких осіб, які проживають у сім’ях, що опинилися у складних життєвих обставинах, за рішенням комісії може враховуватися дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Для студентів денної форми навчання, які мають батьків, зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають на обліку в центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, до сукупного доходу за кожний місяць враховується дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Із переліку осіб, до доходу яких враховуються фактичні розміри соціальних виплат, виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом І групи або особою, яка досягла 80-річного віку. Таким чином, до сукупного доходу таких працездатних осіб враховується дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, або у разі прийняття відповідного рішення комісією для осіб, які проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах, – одного прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

Доповнено перелік доходів, які не враховуються до сукупного доходу при призначенні субсидії, державною соціальною допомогою на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та щомісячною адресною допомогою внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Надано право громадянам не підтверджувати довідками доходи, зазначені ними у декларації, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді  України, фондах соціального страхування, у разі неможливості надати відповідні довідки. За таких обставин заявник додає письмове пояснення довільної форми, в якому вказує причини неподання довідок та зазначає розмір таких доходів. Зазначені доходи враховуються до сукупного доходу.

Виключено вищі навчальні заклади з переліку установ, що надають інформацію про доходи осіб, які звернулися за призначенням субсидії, за запитами органів соціального захисту населення, оскільки відомості про стипендію надає ДФС (код ознаки доходу 150).

Стосовно терміну, на який призначається субсидія

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців.

Оскільки згідно з Положенням опалювальний сезон закінчується 30 квітня, то субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, які будуть призначатися у травні 2016 року – квітні 2017 року (у тому числі на наступний період без звернення громадян), будуть призначені до квітня 2017 року включно.

Субсидія для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу, як і раніше, призначається на календарний рік. Постановою скасовано норму стосовно призначення субсидії на придбання твердого палива і скрапленого газу на наступний період без звернення громадян. У зв’язку з цим, якщо субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які отримували субсидію у 2015 році, не призначена на 2016 рік до набрання чинності постанови, для її призначення має бути подана заява і декларація. При цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з січня 2016 року.

За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму (оренди). Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.

Про подання заяви і декларації для призначення субсидії в електронній формі

Передбачено можливість подати заяву і декларацію для призначення субсидії в електронному вигляді (у тому числі з використанням електронного цифрового підпису). Отримані таким чином заяви та декларації, у яких відсутній підпис громадянина, опрацьовуються лише після їх підпису протягом місяця. Якщо заявник не підписав заяву і декларацію в зазначений строк, потрібно подавати нові заяву і декларацію.

Стосовно доповнення переліку випадків для проведення перерахунку субсидії

Перелік випадків, у яких проводиться перерахунок субсидії без звернення громадян, доповнено наступними:

– зміна соціальних нормативів використання житлово-комунальних послуг;

– нарахування плати за централізоване опалення за відсутності засобів обліку теплової енергії з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря.

У зв’язку зі зміною соціальних нормативів згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 № 317 необхідно здійснити у травні 2016 року перерахунок діючих субсидій.

Щодо повернення залишків невикористаних сум субсидій

Постановою передбачено повернення до державного бюджету після закінчення опалювального сезону виробниками/виконавцями послуг сум невикористаних субсидій на оплату опалення. Це здійснюється на підставі акта звіряння, складеного виробником/виконавцем послуг зі структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. При цьому не повертається частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. метрів природного газу або в еквіваленті 150 кВт/год електричної енергії (у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення), яка зараховується виробником/виконавцем послуги як оплата послуги, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Таким чином, виробники/виконавці послуг мають визначити суму залишків невикористаних сум субсидій на оплату опалення на рахунках отримувачів субсидії (за виключенням еквіваленту вартості 100 куб. метрів природного газу або 150 кВт/год електричної енергії, якщо вони використовуються на опалення, за цінами і тарифами станом на 01.05.2016) і скласти акт звіряння з органом соціального захисту населення на загальну суму залишків, яка повертається до бюджету.

Щодо сплати за послуги отримувачами субсидії

Відповідно до постанови громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії. У разі несплати відповідної вартості, надання субсидії припиняється за поданням надавачів послуг.

Таким чином, надавачами послуг контролюється сплата не лише обов’язкової частки плати, а й усього обсягу спожитих послуг, і у разі наявності засобів обліку та споживання комунальних послуг в обсягах, менших від соціальних нормативів, отримувачем може сплачуватися не у повному обсязі обов’язкова частка плати.

Постановою також передбачено:

– можливість призначати субсидію неповнолітнім студентам денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках;

– під час призначення субсидії без звернень громадян на наступний період сім’ям, яким субсидія призначалася на підставі рішення комісії, переглядати зазначені рішення комісії лише у разі зміни складу зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб або здійсненні однією із зареєстрованих (фактично проживаючих) осіб протягом 12 місяців купівлі, оплати послуг на суму понад 50 тис. гривень;

– можливість припинення субсидії, якщо під час вибіркового обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства державним соціальним інспектором виявлено ознаки порушення норм законодавства щодо призначення субсидії, які вплинули (могли вплинути) на право призначення субсидії або визначення її розміру.

Зміни до порядку надання пільг:

Постановою внесено наступні зміни до Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї:

– збільшено з 6 до 12 місяців період, на який визначається право осіб на отримання пільг (при цьому залишився незмінним термін, за який враховуються доходи, – 6 місяців, що передують місяцю, з якого визначається право);

– доповнено перелік доходів, які враховуються при визначенні права особи на отримання пільг, допомогою по безробіттю та іншими виплатами, що здійснюються органами соціального страхування.

Не переглядається право осіб на отримання пільг, якщо не закінчився термін, на який визначено відповідне право. Для інших осіб, а також після закінчення терміну, на який було визначено право, визначається право на отримання пільг на наступні 12 місяців.

Джерело: Управління праці та соціального захисту Ужгородської міської ради

 
Коментарі (5)
Коля Пухов
01 Червня 2016 p. 17:59
Особливо неприємна ситуація з комунальними платежами у тих, кого чиновники-можновладці спочатку примусово позбавили робочого місця по незалежним від працівника причинам ( в результаті так званих "ліквідацій" держпідприємств, установ, організацій), тобто спочатку забрали у людини заробіток, а потім штучно приписують цій людині уявний дохід, і на підставі цієї фальсифікації значно зменшують субсидію або взагалі її не нараховують.
Коля Пухов
01 Червня 2016 p. 18:02
Кожна держустанова (юридична особа) регулярно проходить процедуру так званої "ліквідації" -- після переобліку держустанова змінює код ЄДРПОУ. При цьому всі укладені договори , в тому числі і трудові, з "ліквідованою" держустановою стають не дійсними.----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Ліквідація" держустанов є не чим іншим, як законодавчо закріпленим шахрайством: ви можете уявити ситуацію, щоб людина, яка уклала багато угод з іншими людьми і організаціями , раптом за своїм бажанням змінила свій паспорт, і тільки завдяки цьому відразу позбулася усіх своїх боргів і обов"язків по укладеним угодам? Звісно, такого бути не може. Але усі держустанови саме у такий шахрайський спосіб звільняються від своїх боргів і обов"язків по раніше укладеним договорам і угодам.
Синус Косинус
11 Червня 2016 p. 18:59
Цитата из статьи: Для трудоспособных лиц, которые не работают ... и среднемесячный доход которых меньше прожиточного минимума, установленного для трудоспособных лиц, до совокупного дохода за каждый месяц теперь учитывается доход на уровне ДВУХ РАЗМЕРОВ прожиточного минимума, установленного для трудоспособных лиц. Комментарий к цитате: Супер! Нищая страна, куча безработных, которые реально нигде не работают и НИЧЕГО не получают (или, как написано, получают меньше прожиточного минимума) - так давайте им напишем, что они получают ДВА минимума - это около 3000 грн. - и не надо им вообще субсидию давать. Если раньше с субсидией люди хоть как-то перебивались, так теперь надо их добить. Но верх цинизма: Цитата из статьи: Для ... а также для лиц, состоящих на учете в центре занятости и НЕ ПОЛУЧАЮТ пособие по безработице, ... до совокупного дохода за каждый месяц учитывается доход на уровне прожиточного минимума, установленного для трудоспособных лиц. Комментарий к цитате: Я не беру в расчет базарных и прочих торгашей, типа стоящих на бирже, но масса людей, стоящих на учете больше года в центрах занятости, УЖЕ НИЧЕГО ОТТУДА НЕ ПОЛУЧАЮТ, при этом (ради субсидий) выполняя все д.е.б.и.л.ь.н.ы.е требования этой самой биржи. Держава сама себе противоречит. Государственный центр занятости им ОФИЦИАЛЬНО пишет в справках, что они получают 0 (ноль) грн., так давайте будем считать, что они ни с какого х..ра получают 1500 грн. Когда начиналась вся эта вакханалия с повышением тарифов, плешивый кролик бил себя в грудь и кричал: "Люди! Не переживайте! Платить будут только те, кто может себе это позволить! Все бедные и малоимущие будут защищены механизмом субсидий" Поверили? Проглотили? Глотайте и дальше. Вопрос только в том, удастся ли нынешним у руля превратить оставшееся нищее население в БЕЗДОМНОЕ быдло.
Коля Пухов
11 Червня 2016 p. 19:27
Вы правы ..., а что толку?
Наталія
18 Серпня 2016 p. 23:58
"Постановлением дополнен норму относительно назначения по решению комиссии субсидии лицу, которое НЕ ЗАРЕГИСТРИРОВАНО, но фактически проживает в жилом помещении (доме) на основании договора найма (аренды) жилья, условием о начислении ему платы за жилищно-коммунальные услуги." Из это следует, что два человека - владелец квартиры и товарищ Х могут заключить между собой договор об аренде квартиры. ПРИ ЭТОМ : просто подмахнуть пару листочков взятого из интернета типового договора на аренду и вуаля : есть договор аренды. Кто подписал в действительности неважно - главное заголовок "Договор аренды квартиры". Нигде не зарегистрировав этот договор, его отправляют в собез и потекли денюжки. Просто в постановлении забыли оговорить что : договор аренды должен быть зарегистрирован у нотариуса он же заверяет подписи. Вот тогда это документ. А так живет себе семейство, хотят субсидию, а не дают - есть хорошая зарплата, пенсия, депозиты ипр. А так : подписали вроде бы с кем-то и пожалуйста! Получи субсидию. Ведь никто не проверяет ДЕЙСТВИТЕЛЬНО ЛИ ЛИЦО ФАКТИЧЕСКИ ПРОЖИВАЕТ В ДОМЕ (КВАРТИРЕ). Про это ни слова в постановлении.