Рус Укр
ГоловнаПублікаціїОСББПроцедура отримання ОСББ неприбуткового статусу
Новини ЖКГ
23 Квітня 2024 p.
18 Квітня 2024 p.
16 Квітня 2024 p.
09 Квітня 2024 p.
05 Квітня 2024 p.
04 Квітня 2024 p.
03 Квітня 2024 p.
01 Квітня 2024 p.
19 Березня 2024 p.
07 Березня 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Процедура отримання ОСББ неприбуткового статусу

Сьогодні все більше громадян беруть в свої руки долі власних будинків. Перед новими ОСББ-менеджерами постає питання правильності реєстрації нового неприбутківця в реєстрі неприбуткових установ та організацій.
Сьогодні все більше громадян беруть в свої  руки долі власних будинків. Перед новими ОСББ-менеджерами постає питання правильності реєстрації нового неприбутківця в реєстрі неприбуткових установ та організацій. Крім того виникають питання, які саме звіти слід подавати ОСББ-неприбутківцю. 
 
Отримання ОСББ неприбуткового статусу
 
На сьогодні Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 р. № 440 (далі – Порядок № 440).
 
Включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр) здійснюється місцевим органом ДФС з присвоєнням їй ознаки неприбутковості згідно з п. 4 Порядку № 440 (п. 5 Порядку № 440).
 
Згідно п. 6 Порядку № 440 для включення до Реєстру ОСББ повинно подати до контролюючого органу:
  1. реєстраційну заяву за формою 1-РН згідно з додатком 1 до Порядку № 440;
  2. засвідчені підписом керівника або представника такої організації та скріплені печаткою (за наявності) копії установчих документів ОСББ (крім тих, що оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003р. №755-IV (далі – Закон №755).
 
Заява та копії вказаних вище документів можуть бути подані (надіслані) ОСББ в один із таких способів:
  1. особисто керівником або представником ОСББ (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та її повноважень) або уповноваженою на це особою;
  2. поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення;
  3. засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону № 755;
  4. державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію створення юридичної особи або змін до відомостей про юридичну особу. Така заява передається в електронній формі в установленому порядку технічним адміністратором ЄДР до контролюючих органів разом з відомостями про державну реєстрацію створення юрособи або змін до відомостей про юрособу згідно із Законом №755.
Зверніть увагу: фіскальна служба може проводити перевірку відомостей, що містяться в поданих ОСББ документах, щодо відповідності вимогам, встановленим Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. №2755-VI (далі – ПКУ) та законодавством, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.
 
Згідно з п. 8 Порядку № 440 за результатами розгляду реєстраційної заяви та документів, що додаються до неї, протягом 14 календарних днів з дня їх отримання контролюючим органом приймається рішення про включення або відмову у включенні ОСББ до Реєстру.
 
Варто відмітити, що податківці можуть відмовити ОСББ у включенні до Реєстру у випадку:
  1. подання ОСББ неповного пакета документів, визначених п. 6 Порядку № 440;
  2. невідповідності ОСББ вимогам, встановленим п. 133.4 ПКУ.
Відповідне рішення (тобто про включення до Реєстру або про відмову у включенні до Реєстру) за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 440 готується у двох примірниках, один з яких надається ОСББ, а другий залишається в контролюючому органі.
 
Якщо ОСББ отримало рішення про відмову у включенні до Реєстру, то організація може усунути недоліки та повторно подати документи до контролюючого органу відповідно до п. 6 Порядку №440, не змінюючи при цьому положення установчих документів, до яких контролюючим органом не висловлено зауважень. Повторно надіслана реєстраційна заява розглядається в строки, зазначені в абз.1 п. 8 Порядку №440.
 
Саме після реєстрації в Реєстрі, ОСББ може сміло називати себе неприбутковою організацією.
 
Офіційно перевірити статут неприбутківця ОСББ може веб-порталі ДФС. Так, відповідно до п. 12 Порядку № 440 з метою забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб відомостями, що містяться в Реєстрі, на офіційному веб-сайті ДФС забезпечується відкритий доступ до таких відомостей. Інформація з реєстрів ДФС оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» у вкладці «Реєстр неприбуткових організацій та установ».
 
Подання ОСББ «неприбуткової» звітності
 
Найголовнішим звітом для ОСББ як неприбуткової організації буде Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, форму якого наразі затверджено наказом Мінфіну України від 17.06.16 р. № 553.
 
ОСББ, яке відповідає вимогам, встановленим у пп. 133.4.1 ПКУ (зокрема, його внесено контролюючим органом до Реєстру), Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації повинно подавати за базовий звітний (податковий) рік. Тобто протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
 
Відповідно до п. 46.2 ПКУ згаданий звіт необхідно подавати разом з річною фінансовою звітністю. Крім того ст. 46 ПКУ додатково визначено, що фінансова звітність є додатком до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та є його невід’ємною частиною. У зв’язку з цим податківці можуть не прийняти поданий ОСББ Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації  без фінансової звітності.
 
 
Василь Кропивницький
 
джерело: ОСББ-інформ 
 
Коментарі (0)