Рус Укр
ГоловнаПублікаціїОСББРецепт приготування ОСББ
Новини ЖКГ
19 Березня 2024 p.
07 Березня 2024 p.
06 Березня 2024 p.
04 Березня 2024 p.
01 Березня 2024 p.
29 Лютого 2024 p.
28 Лютого 2024 p.
23 Лютого 2024 p.
21 Лютого 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Рецепт приготування ОСББ

Вже десять років поспіль законодавство України дозволяє перейти на якісно новий рівень управління житловим фондом шляхом створення об'єднань співвласників у багатоквартирних будинках.

Протягом багатьох років власником житлових будинків в Україні  була  держава або окремі підприємства (організації), за рахунок яких вони будувались. Приватизація державного житлового фонду  у корені змінила ситуацію: більш як  92% усіх квартир перейшло у власність мешканців. Це надало їм певні переваги, а саме право розпоряджатися на власний розсуд цим майном, особливо продавати квартиру, заповідати, дарувати її, що створило ринок вторинного житла та певні ринкові відносини. Вже десять років поспіль законодавство України дозволяє перейти на якісно новий рівень управління житловим фондом шляхом створення об'єднань співвласників у багатоквартирних будинках.

Основна мета таких об'єднань - поліпшення утримання житлового будинку, раціональне використання платежів співвласників на його поточне утримання та значно новий рівень здійснення функції управління, чи то засобом самозабезпечення через статутні органи ОСББ чи шляхом передачі повноважень асоціації, або найму управляючого (управлінської компанії). Головне – включення механізму контролю відповідальності за якість наданої послуги.

Реалії сьогодення з приводу чіткого тлумачення щодо врегулювання стосунків співвласників щодо приміщень у житловому комплексі, які знаходяться за межами приватизованої квартири, досить неоднозначні та дуже поверхово розтлумачені  у діючих нормативно-правових актах, хоча можливо і було б достатньо того, що є в законодавстві, якщо б кожний житловий комплекс мав документ, який згідно з проектно-кошторисною документацією забудови визначав призначення, статус всіх приміщень у житловому комплексі. Без такого документу не варто було б розпочинати приватизацію взагалі, тому зараз ми маємо такі наслідки і власне «кумедні» питання. З 1993 року мешканці житлового будинку стали власниками і тільки зараз поставили питання, а чого ж насправді ми власники? Дуже вчасно…

Читайте також: «Пастки» закону про ОСББ

З юридичного аспекту, об'єднання існує тільки з моменту його реєстрації у виконавчому комітеті міської ради. Тільки після реєстрації об'єднання стає юридичною особою з пакетом документів, які надають можливість отримати печатку, штамп та інші реквізити юридичної особи, відкрити рахунок у банку, укласти договори з підприємствами, установами та т.п.

Основні етапи створення ОСББ

Етап 1. Створення ініціативної групи

З метою ефективного виконання організаційної роботи по створенню ОСББ необхідно створити ініціативну групу з числа мешканців – власників квартир, або нежитлових приміщень у житловому будинку. Повинно бути не менше трьох власників житлових або нежитлових приміщень. Головні завдання, які стоять перед ініціативною групою, є збір інформації про власників квартир та власників нежитлових приміщень  (реквізити свідоцтв про право власності на квартиру, розмір загальної площі будинку та площі квартир, інформація про неприватизовані квартири тощо), розробка проекту статуту об`єднання, проекту протоколу установчих зборів, списку учасників зборів із зазначенням відсоткової частки кожного власника у будинку. Важливим завданням, яке повинна також здійснити ініціативна група є визначення дати проведення установчих зборів, здійснення відповідно до встановлених вимог повідомлення про установчі збори та постійне інформування мешканців будинку про намір створити ОСББ, пояснення переваг створення такого об`єднання та ознайомлення власників квартир з проектами установчих документів.

Етап 2. Розробка Статуту об'єднання

Проект Статуту об'єднання розробляє ініціативна група. Статут об'єднання можна порівняти з Конституцією - основним законом, якщо об'єднання порівнювати з міні-державою. Статут визначає права та обов'язки членів об'єднання і об'єднання в цілому, а також права і обов'язки членів Правління об'єднання. Він повинен визначати основи функціонування об'єднання та головні напрями діяльності організації і процедурні питання. Статут повинен мати: назву і місцезнаходження об'єднання; мету та предмет діяльності об'єднання; перелік майна, що знаходиться у загальному користуванні; права та обов'язки власників по відношенню до майна житлового будинку, що знаходиться в загальному користуванні; розмір резервного фонду об'єднання та порядок його формування; назва усіх органів об'єднання, їх повноваження, періодичність зборів, порядок голосування і прийняття рішень на них, перелік питань, для рішення котрих необхідно одноголосність або кваліфікована більшість голосів); порядок прийняття кошторису доходів і витрат об'єднання (включно резервні), а також порядок оплати загальних витрат; порядок прийняття і внесення змін в правила управління, утримання та використання майна, що знаходиться у загальному користуванні; міра відповідальності користувачів майна, що знаходиться у загальному користуванні, за порушення положень Статуту і потреб інших внутрішніх документів об'єднання; порядок здійснення права доступу у квартири, житлові та нежитлові приміщення; порядок реорганізації або ліквідації об'єднання; порядок і умови згідно яких об'єднання може придбати квартиру, житлове або нежитлове приміщення у володіння, користування  або розпорядження ними; порядок і умови  укладення угод і договорів між об'єднанням співвласників і кожним власником квартири, приміщень і майна, яке знаходиться у загальному користування.

Етап 3. Підготовка і проведення установчих зборів

Не менше ніж за 14 днів до дати проведення установчих зборів необхідно попередити майбутніх учасників – власників квартир, власників нежитлових приміщень, відповідного представника органів місцевого самоврядування, якщо є неприватизована хоча б одна квартира у будинку. Кожен власник зобов'язаний бути проінформованим про дату місце і час проведення зборів, та порядок денний. До проведення зборів необхідно підготувати проект Статуту об’єднання та ознайомити з ним співвласників.

Читайте також: ОСББ: історія проблеми та динаміка розвитку

 

На установчих зборах приймається рішення про створення ОСББ, обрання Правління, ревізійної комісії та затверджується Статут ОСББ, визначення відповідальної особи щодо проведення державної реєстрації. На початку обирають Голову та секретаря, чиїми підписами буде скріплюватися текст протоколу. Голова зборів визначає кількість присутніх та відповідно до загальної чисельності проголошує збори легітимними та можливість прийняття рішень відповідно до порядку денного. Збори вважаються легітимними, якщо на них присутні 50% + 1 співвласник від загальної чисельності співвласників. Під час проведення зборів ведеться відповідний протокол. Кожен власник на установчих зборах має один голос, незалежно від площі та кількості квартир або приміщень, що перебувають у його власності. Кожне питання на зборах голосується окремо та поіменно, кожен, хто бере участь у голосуванні, ставить особистий підпис у протоколі зборів із зазначенням резуль¬тату голосування за те, чи інше питання порядку денного. Для прийняття рішення по кожному питанню необхідно підтримка двох третин  голосів учасників установчих зборів.

Протокол  установчих зборів оформлюється у двох примірниках, підписаний головою та секретарем установчих зборів, при цьому, один примірник необхідно передати в орган, який проводить державну реєстрацію для про¬ведення реєстраційних дій, а інший - залишається в документах ОСББ.

У випадку відсутності кворуму визначається інша дата проведення установчих зборів. Новопризначені установчі збори можуть бути скликані не раніш як через 14 діб з дня зборів, що не відбулися.

Читайте також: ОСББ балотується до парламенту

На установчих зборах розглядаються наступні питання:
•    створення об'єднання співвласників,  визначення його назви  та юридичної адреси;
•    розгляд і затвердження Статуту об'єднання;
•    вибори правління, ревізійної комісії й уповноваженої особи, яка буде відповідати за реєстрацію;
•    розмір частки кожного співвласника у витратах, зв'язаних зі створенням об'єднання (засобів, необхідних для підготовки та реєстрації установчих документів, виготовлення печатки і штампа об'єднання, відкриття розрахункового рахунка в банку і т.п.);
•    інше.

Пайова участь («частка») кожного члена об'єднання розраховується як відношення загальної площі квартири чи нежилого приміщення до загальної площі всіх житлових і нежилих приміщень будинку (площа місць загального користування в розрахунок не береться).

Розмір «частки» кожного власника визначає його участь у загальних витратах на утримання будинку та прибудинковій території  і визначає розмір голосу кожного власника при голосуванні для прийняття рішень у подальшій роботі об'єднання.

Рішення установчих зборів приймаються двома третинами голосів присутніх на ньому співвласників і є обов'язковими для усіх співвласників будинку: квартир, інших житлових і нежитлових приміщень.

Етап 4. Державна реєстрація

Державна реєстрація ОСББ проводиться виконавчим органом міської, районною,  районною у м. Києві і Севастополі державною адміністрацією за місцем знаходження багатоквартирного будинку. Органи державної реєстрації ведуть реєстри ОСББ в установленому ними порядку. Реєстрація об'єднань, найменування яких тотожні найменуванням інших об'єднань, внесених до відповідного реєстру об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, не допускається.

Орган державної реєстрації дає змогу провести перевірку заявленого найменування об'єднання на тотожність найменуванням об'єднань, внесених до реєстру.

Об'єднання розташовується за місцем знаходження багатоквартирного будинку.

Для реєстрації ОСББ уповноважена установчими зборами особа подає безпо¬середньо або надсилає поштою (рекомендованим листом) до органу держав¬ної реєстрації  наступні документи:
а)  реєстраційну картку, яка одночасно є заявою про державну реєстрацію ОСББ.
б) оригінал протоколу установчих зборів, на яких було прийнято рішення про створення ОСББ та затвердження його статуту.
в) два примірники оригіналу Статуту, який повинен бути підписаний головою установчих зборів та присутніми співвласниками – членами об’єднання.
г) список членів об'єднання із зазначенням площі приміщення та частки належного їм майна у будинку.

Читайте також: Мешканців «придавило» податками

Державна реєстрація ОСББ провадиться відповідно до Закону України «Про реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців» та відповідно зі сплатою згідно ст.10 вищевказаного закону реєстраційного збору у розмірі 10 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, встановлених на час реєстрації.

Після реєстрації об'єднання в органі державної реєстрації видається Виписка із єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб.

Державний реєстратор протягом двох днів з дня реєстрації зобов'язаний передати відповідним органам статистики, державної податкової служби, Пенсійного фон¬ду України, соціальних фондів, відомості про  реєстрацію ОСББ.

Об'єднання вважається створеним з моменту його реєстрації.

 
Коментарі (0)