Рус Укр
ГоловнаПублікаціїОСББОСББ перекрило проїзд на територію будинку: правомірно чи ні?
Новини ЖКГ
11 Грудня 2017 p.
07 Грудня 2017 p.
06 Грудня 2017 p.
28 Листопада 2017 p.
24 Листопада 2017 p.
22 Листопада 2017 p.
16 Листопада 2017 p.
09 Листопада 2017 p.
Loading...
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги

ОСББ перекрило проїзд на територію будинку: правомірно чи ні?

Біля багатоквартирного будинку частенько паркуються сторонні автомобілі. Чи правомірно це, та чи можуть співвласники обмежити в’їзд на прибудинкову територію?
Прибудинкова територія є спільним майном співвласників (власників квартир або нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку), що належить їм на праві спільної сумісної власності. Це однозначно висновується з п. 6 ч. 1 ст. 1 та ч. 1 ст. 5 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 р. № 417-VIII (далі – Закон № 417),  а також ч. 2 ст. 382 Цивільного кодексу України.
 
Водночас п. 1 ч. 1 ст. 6 та п. 1 ч. 2 ст. 10 Закону № 417 передбачено, що співвласники мають право вільно користуватися спільним майном багатоквартирного будинку з урахуванням умов та обмежень, встановлених законом або рішенням співвласників, а збори співвласників вповноважені приймати рішення, зокрема, про встановлення, зміну та скасування обмежень щодо користування ним.
 
Тобто, як бачимо, у нашому питанні закон цілком і повністю на стороні співвласників: оскільки прибудинкова територія є їх власністю, вони можуть розпоряджатися нею на власний розсуд, в тому числі й шляхом обмеження доступу сторонніх автомобілів.
 
Однак водночас слід зважати на низку важливих нюансів.

По-перше, в п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону № 417 закріплено, зокрема, що прибудинкова територія є територією навколо багатоквартирного будинку, що визначена на підставі відповідної містобудівної та землевпорядної документації, у межах земельної ділянки, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди.
 
Тобто аби законно скористатися правом на обмеження доступу до прибудинкової території, межі останньої повинні бути документально визначеними. В іншому випадку співвласники ризикують бути звинувачені в самовільному зайняття земельної ділянки, що, в кращому випадку, загрожує адміністративним штрафом на підставі ст. 531 Кодексу України про адміністративні правопорушення  — в розмірі від 5 до 25 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто від 85 до 425 грн). В гіршому випадку, якщо власник «захопленої» земділянки доведе, що йому було завдано значної шкоди, може постати питання навіть про кримінальну відповідальність за ст. 1971 Кримінального кодексу України.

По-друге, мусимо ураховувати положення Закону України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 р. № 2807-IV (далі — Закон № 2807). Так, згідно з п. 2 ч. 1 ст. 13 Закону № 2807  до об’єктів благоустрою населених пунктів належать, зокрема, прибудинкові території. Своєю чергою, пп.пп. 5, 9 ч. 1 ст. 21 Закон № 2807 передбачено, що елементами  (частинами)  об’єктів  благоустрою є технічні засоби регулювання дорожнього руху та малі архітектурні форми.
 
Технічні засоби — спеціальні технічні засоби,  призначені для організації  та  регулювання  дорожнього  руху   (дорожні   знаки, інформаційні   табло,   дорожня   розмітка,  сигнальні  стовпчики, транспортні та пішохідні  огородження  різних  типів,  світлофорне обладнання тощо) (ст. 1 Закону України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 р. № 2862-IV).
 
Мала  архітектурна  форма  —  це елемент декоративного чи іншого оснащення об’єкта благоустрою. До малих архітектурних форм належать, зокрема, огорожі, ворота, ґрати (ч. 2 ст. 21 Закону №м 2807).
 
Як бачимо, ті ж шлагбауми або паркан, якими співвласники можуть «захистити» прибудинкову територію від сторонніх автомобілів, цілком можна вважати елементами об’єктів  благоустрою.
 
А п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону № 2807 вповноважує сільські, селищні і міські рад затверджувати правила благоустрою територій населених пунктів, на які доведеться зважати. Звісно, в ч. 3 ст. 34 Закону № 2807 ідеться про те, що відповідні правила  не  можуть  передбачати  обов’язок  фізичних  і юридичних  осіб  щодо  отримання будь-яких дозволів, погоджень або інших   документів  дозвільного  характеру,  а  також  повноважень органів  державної  влади,  органів  місцевого  самоврядування, їх посадових   осіб,  підприємств,  установ,  організацій,  утворених такими органами, видавати зазначені документи. Однак перш ніж вдаватись до обмеження прибудинкової території, варто попередньо проконсультуватися з місцевою радою.
 
Ну і, звісно, обмежуючи проїзд до прибудинкової території, важливо продумати та забезпечити доступ автомобілів екстрених служб — швидкої медичної допомоги, пожежників тощо.
 
 
Вікторія Туманова
 
джерело: ОСББ-info
 
Коментарі (0)
Loading...
16

загрузка...