Рус Укр
ГоловнаПублікаціїАналітика Чого вартий управитель житлового будинку?
Новини ЖКГ
23 Квітня 2024 p.
18 Квітня 2024 p.
16 Квітня 2024 p.
09 Квітня 2024 p.
05 Квітня 2024 p.
04 Квітня 2024 p.
03 Квітня 2024 p.
01 Квітня 2024 p.
19 Березня 2024 p.
07 Березня 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Чого вартий управитель житлового будинку?

В Україні віднедавна з’явилася нова професія – «управитель житлового будинку». Сучасно і престижно, а головне, на потребу дня і в рамках реформування ЖКГ.
Однак освітньо-професійними програмами підготовки кваліфікованих менеджерів до цього часу ще ніхто не переймається. Хто і де має навчати управлінців житлового будинку, яким мешканці довіряють свої оселі та безпечне проживання в них?
 
Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства №13 від 2 лютого 2009 року встановлено, що фізичні особи, які безпосередньо виконують функції з управління будинком, повинні мати відповідну освіту та періодично підвищувати свою кваліфікацію. Що ж вкладено в поняття «відповідна освіта», та де, і яким чином підвищувати кваліфікацію управлінця будинком?
 
Введенням у минулому році до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників нової професії – Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків) (далі – управитель), Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ начебто визначилось з напрямом освіти такого фахівця, але чи можливо наразі реалізувати потребу в таких менеджерах?
 
Почнемо з головного. Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» передбачено, що діяльність у сфері освіти підлягає ліцензуванню, а Постанова КМУ №1019 «Про ліцензування діяльності з надання освітніх послуг» від 8 серпня 2007 року регулює ліцензування послуг з післядипломного навчання (в тому числі підвищення кваліфікації) у сфері вищої освіти у разі, коли передбачається видача документа про освіту державного зразка. 
 
Звичайно, за відсутності на сьогодні професійного та освітньо-кваліфікаційного стандарту до професії «управитель», необхідно знайти шляхи швидкої підготовки таких фахівців. Мінрегіоном укладено договори та передані начальні програми підвищення кваліфікації голів правлінь та членів об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) та управителів багатоквартирних будинків. 
 
Виходячи з того, що управитель повинен мати освіту за напрямом «Менеджмент», то навчальний заклад повинен мати відповідну ліцензію та видати державного зразка «Свідоцтво про підвищення кваліфікації». А що ж робити з програмою підвищення кваліфікації голів ОСББ і який документ повинні отримати вони? Закон України «Про вищу освіту» визначає підвищення кваліфікації як набуття особою здатностей  виконувати додаткові завдання та обов'язки в межах спеціальності, але  такої спеціальності як голова ОССБ не існує. 

Ось зараз ми і повертаємось до початку нашої розмови про відповідну освіту і підвищення кваліфікації, а також управління багатоквартирним будинком головою правління. Відповідна освіта – це «Менеджер (управитель) житлового будинку (групи будинків)» і підвищення кваліфікації  теж за програмою управителя. Голова правління ОСББ, у разі самоуправління будинком, є особою, що здійснює управління будинком, отже повинна мати відповідну підготовку. Та, навіть, при наявності управителя, з яким укладено договір, «право та обов’язок» голови ОСББ здійснювати за ним контроль теж зобов’язує навчатися для якісного виконання своїх повноважень.

Зараз і управителям, і головам ОСББ через засоби масової інформації пропонують послуги з додаткового навчання з метою розширення компетенції, кругозору. Чому саме додаткового? Тому що, зазвичай, такі слухачі отримають «Сертифікати» встановленого, а не державного зразка і навчання проводиться не ліцензованими установами. Таким установам не потрібно дотримуватися освітнього стандарту, їхнє навчання не може носити обов'язковий характер, а також документ, за результатом такого навчання, не є документом про освіту. 
 
Робимо висновок: в класифікаторі професія управителя є, вона має чіткі характеристики, однак освітній стандарт до неї до цього часу не визначено, а, відповідно, відсутня чітко виражена система додаткової освіти – підвищення кваліфікації та перепідготовки. Така ситуація негативно впливає на освітній процес управителів і призводить до неякісного управління та експлуатації житлових будинків, та численних скарг з боку мешканців. Управляти будинком не повинна людина, що не має достатніх для цього знань і рівня підготовки, навіть якщо його законно обрали головою і це не суперечить чинному законодавству. Це суперечить здоровому глузду та вимогам безпечної експлуатації житлового будинку. 
 
В даному контексті освіта є пріоритетним напрямом у системі реформування ЖКГ. Відповідно до спільного наказу Мінрегіон і МОН України №20/13 від 12.01.2012 року. Київський національний університет будівництва і архітектури (КНУБА) уповноважений здійснювати підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації фахівців для житлово-комунального господарства. Інститут післядипломної освіти КНУБА  готовий до співпраці і з практиками, на знання і досвід яких спирається в навчальному процесі, і з іншими вищими навчальними закладами з метою уніфікації змісту програм навчання.
 
Ганна Шишман, 
начальник відділу підвищення кваліфікації 
Інституту післядипломної освіти 
Київського національного університету будівництва і архітектури
 
Коментарі (0)