Рус Укр
ГоловнаНовини ЖКГОСББВідкритий лист громадськості щодо неправомірних дій ПФУ до ОСББ
Новини ЖКГ
28 Лютого 2024 p.
23 Лютого 2024 p.
21 Лютого 2024 p.
20 Лютого 2024 p.
15 Лютого 2024 p.
13 Лютого 2024 p.
06 Лютого 2024 p.
05 Лютого 2024 p.
30 Січня 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Відкритий лист громадськості щодо неправомірних дій ПФУ до ОСББ

Зазвичай ОСББ в Україні - це ті, хто мовчки працює, забезпечуючи порядок у своєму будинку та в місті, і рідко звертається до Уряду з проханнями чи вимогами. Однак сьогодні ми змушені звернутися до вас з приводу критичної проблеми.
БФ “ПроОСББ” і ГО “Всеукраїнська рада голів ОСББ” вже багато років представляють та захищають інтереси значної частини об’єднань співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) України. Зазвичай ОСББ в Україні - це ті, хто мовчки працює, забезпечуючи порядок у своєму будинку та в місті, і рідко звертається до Уряду з проханнями чи вимогами. Однак сьогодні ми змушені звернутися до вас з приводу критичної проблеми, яка породжує непотрібну соціальну напругу.
 
2018 року Кабінет Міністрів України започаткував монетизацію житлових субсидій і пільг, унаслідок якої з відносин між державою і громадянином були усунуті посередники - ОСББ, управителі, виконавці житлово-комунальних послуг. Цей процес пройшов кілька етапів, в результаті яких ОСББ остаточно звільнилися від невластивих їм функцій адміністрування житлових субсидій і пільг, органи соціального захисту почали призначати житлові субсидії та пільги виходячи з соціальних нормативів і норм, а громадяни - змогли отримувати пільги та субсидії “живими” грошима. Все це разом підвищило контроль держави за нарахуванням і виплатою соціальної допомоги, а громадян стимулювало до економії ресурсів, адже заощаджені кошти залишалися в пільговика чи отримувача субсидій.
 
Але Кабінет Міністрів України своєю постановою від 16 вересня 2022 р. № 1041 передав Пенсійному фонду України (ПФУ) функції з нарахування (призначення) та виплати житлових субсидій і пільг. І, на жаль, після цього ми спостерігаємо намагання Пенсійного фонду України відкотити назад досягнення монетизації. Не впоравшись із невластивою йому новою функцією, Пенсійний фонд України намагається знову залучити ОСББ до адміністрування житлових субсидій і пільг. Тобто - відкотитися на багато років назад. Робиться це під димовою завісою “цифровізації”: від ОСББ вимагають реєструватися в “електронному кабінеті” ПФУ та забезпечувати через такий кабінет органи ПФУ інформацією щодо одержувачів житлових субсидій і пільг.
 
У зв’язку з цим вважаємо за необхідне звернути увагу на таке:
 
Надання житлових субсидій і пільг як різновидів соціальної допомоги передбачає залучення лише двох суб’єктів - держави й громадянина. Намагання залучити до цих правовідносин будь-яких третіх осіб, як-от ОСББ, є безпідставним та контрпродуктивним. Держава не може ставити реалізацію своїх соціальних зобов’язань перед громадянином у залежність від дій чи бездіяльності третіх осіб.
 
Саме органи державної влади і місцевого самоврядування, а не ОСББ, мають вільний доступ до інформації, яка необхідна ПФУ і яка міститься у відповідних державних реєстрах, як-от щодо права власності на квартиру, місця проживання (реєстрації) особи, складу її сім’ї тощо. ОСББ не є володільцями та розпорядниками такої інформації, а тому не мають змоги її достовірно надавати, навіть якби хотіли. Для цілей соціального захисту швидше і ефективніше запитувати таку інформацію напряму в першоджерелах, а не в ОСББ.
 
Чинне законодавство передбачає призначення і виплату житлових субсидій і пільг виходячи з соціальних норм і нормативів, які встановлені Кабінетом Міністрів України. Відповідно, дані про “фактичне споживання” не потрібні для призначення і виплати житлових субсидій і пільг та не повинні на нього впливати. Відповідно, немає потреби в тому, щоб ОСББ повідомляли органам ПФУ про встановлений в об’єднанні розмір витрат на управління багатоквартирним будинком - адже він не впливає (не повинен впливати) на розмір пільги чи субсидії, з огляду на застосування соціальних нормативів і норм. Однак саме з цим положенням є проблеми на практиці. Адже в разі, якщо фактичний розмір витрат з управління перевищує встановлений соціальний норматив, то житлові субсидії та пільги призначаються виходячи з соціального нормативу. Якщо ж фактичні витрати з управління менші за соціальний норматив - житлові субсидії та пільги призначаються виходячи з фактичного розміру витрат, а не нормативу. Таким чином, держава в особі органів соціального захисту “карає” одержувачів житлових субсидій і пільг за економію та безпідставно вимагає від ОСББ відомості про розмір фактичних витрат.
 
Пенсійний фонд України міг би на практиці перейти до розрахунку житлових субсидій і пільг на основі соціальних нормативів і норм та налагодити обмін інформацією з державними реєстрами. Привівши тим самим практику у відповідність до законодавства і логіки речей та спростивши для себе низку адміністративних задач. Натомість ПФУ зараз спрямовує сили й ресурси на те, щоб за будь-яку ціну “загнати” всі ОСББ країни в свій “електронний кабінет” та примусити їх “добувати” інформацію замість органів ПФУ. Не переймаючись, чи дійсно це потрібно і можливо, та чи є на те логічні та юридичні підстави.
 
Такий підхід є безперспективним. Маніпулятивні погрози нібито невиплатою житлових субсидій і пільг громадянам у “неслухняних” ОСББ, які лунають з боку деяких представників ПФУ, лише посилюють соціальну напругу.
 

Тому просимо Кабінет Міністрів України забезпечити практику призначення і виплати житлових субсидій і пільг органами ПФУ громадянам без залучення до адміністрування цього процесу будь-яких третіх осіб (ОСББ, управителів, виконавців комунальних послуг), просто на основі встановлених соціальних нормативів і норм та інформації з відповідних державних реєстрів (та від самих одержувачів субсидій і пільг). 

 
Коментарі (0)