Рус Укр
ГоловнаПублікаціїАналітика Українські ОСББ готують до знищення?
Новини ЖКГ
26 Квітня 2024 p.
23 Квітня 2024 p.
18 Квітня 2024 p.
16 Квітня 2024 p.
09 Квітня 2024 p.
05 Квітня 2024 p.
04 Квітня 2024 p.
03 Квітня 2024 p.
01 Квітня 2024 p.
19 Березня 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Українські ОСББ готують до знищення?

«Рух на ОСББізацію згортається, тому що населення так і не спромоглося зацікавитися своїми власними будинками та продовжує чекати на чарівника у блакитному гвинтокрилі, який «на шару» все поремонтує», - Тетяна Монтян.

«Україна Комунальна» продовжує слідкувати за долєю законопроектів, якими планується докорінно змінити механізми регулювання діяльності українських житлових кондомініумів – об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Редакції стало відомо, що найближчим часом до парламенту планують внести один з документів, якими передбачається введення декількох форм управління спільною власністю. Але досі ми не могли знайти цьому підтвердження. Опосередковане підтвердження того, що один з наробивших галасу законопроектів найближчим часом вже буде розглядатися у Верховній Раді, ми знайшли у блозі українського юриста Тетяни Монтян, який вона розмістила на сторінці «Української правди».

Про що йдеться

Нагадаємо, українцям пропонується два варіанти управління своїми багатоквартирними будинками, у чомусь схожим з європейською практикою. У першому випадку, - шляхом реєстрації ОСББ як юридичної особи та автоматичного членства всіх мешканців у ньому. У другому - передбачено створення об'єднання без держреєстрації юрособи. При цьому мешканці вибирають управителя, з яким укладають договір.

Як повідомляла «Україна Комунальна», у грудні 2012 року Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ на своєму офіційному сайті оприлюднило для громадського обговорення тексти відразу двох законопроектів, ухвалення яких має врегулювати діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Зокрема, після затвердження документів урядом, до Верховної Ради планується внести проект закону «Про особливості права власності у багатоквартирному будинку», а також проект змін до Цивільного Кодексу. Останнім передбачені правки в статті, що регулюють право власності в багатоповерховому будинку. В його основу була закладена концепція, авторами якої є юристи іноземної компанії Backer & McKenzie, чия робота по створенню документа оплачувалась за рахунок коштів Міжнародної фінансової корпорації (IFC, входить до групи Світового Банку). Перший законопроект був розроблений для того, щоб підготувати підґрунтя для радикальних змін, розроблених зарубіжними юристами.

Внесення нових норм у законодавство шляхом пропозиції відразу двох проектів пояснюється тим, що реєстрація окремого законопроекту «Про особливості права власності у багатоквартирному будинку» суперечила б Цивільному Кодексу (ЦК). Зокрема, згідно зі ст. 4 ЦК, якщо суб'єкт законодавчої ініціативи подав у Раду проект, яким регулюються цивільні відносини інакше, ніж прописано в Кодексі, то такий суб'єкт зобов'язаний одночасно подати аналогічний проект змін до ЦК, повідомляється у пояснювальній записці.

Далі ми публікуємо думку юриста Тетяни Монтян (авторський стиль збережено), яка зосередила свою увагу на тому, які загрози для розвитку українських ОСББ несе у собі ця законодавча ініціатива.

«Ефект кобри» та ЖКГ

Поки наші доблесні влада та опозиція взаємно псарять одна одну мордобоями на проплачених акціях, відволікаючи населення від дійсно важливих проблем, в Україні черговий раз помінялася концепція житлової політики. Рух на ОСББізацію згортається, тому що населення так і не спромоглося зацікавитися своїми власними будинками та продовжує чекати на чарівника у блакитному гвинтокрилі, який «на шару» все поремонтує.

А оскільки при таких розкладах будинкам все одно суджено зруйнуватись – то нащо ж добру пропадати, і чом би і не додоїти їх «до переможного фіналу»? Тому суть «покращеної» концепції житлової політики полягає у тому, аби вже існуючі ОСББ потихеньку знищити, новим – не давати створюватись, а все населення «покласти» під управляючі компанії, дозволивши рабам обирати собі рабовласника на загальних зборах.

Відповідний законопроект («У.К.» - «Про особливості права власності у багатоквартирному будинку») ось-ось піде у Верховну Раду. Концепція цього законопроекту полягає у тому, аби прописати алгоритм ухвалення легітимних колективних рішень співвласниками багатоквартирних будинків без створення інституції, тобто юридичнї особи для управління будинком. Ця концепція є абсолютною утопією, якщо співвласників – більше кількох осіб. Світова практика є такою, що, якщо співвласників більше, ніж 3-5-7, вони зобов'язані створити юридичну особу.

Але у нас – свій шлях, метою якого, як вже зазначалося, є звичайнісіньке комунальне рабство без шансів вирватися – перші збори «намалюють», а наступні – управителі-рабовласники «погасять» у судах.

Проблема полягає у тому, що обов'язкова наявність інституції для управління будь-яким спільним ресурсом не є очевидною для юридично непросунутих людей, а юридично просунуті за гроші від комунальної мафії цинічно стверджуватимуть (як автори законопроекту з відомої юридичної фірми та «благодєтєлі України» з USAID, наприклад), що таки можна обійтись і без інституції, тому що це ж «простіше та зручніше для людей».

Прихильникам «простих рішень» я завжди нагадую про «ефект кобри». Як, ви не знаєте, що таке «ефект кобри»?!

...Коли британці рулили Індією, вони якось вирішили скоротити чисельність кобр. Шлях був обраний стандартний: оголосили нагороду за зміючі голови. Місцеве населення кинулося знищувати змій, тим самим спочатку помітно зменшивши їх кількість.

Проте, потім індуси почали масово розводити цих гадів для отримання легкого заробітку. Зміїні яйця зберігали, кобр підгодовували до «підліткового» віку/розміру (це недовго!), і потім несли відрубані голови в місцеві адміністрації.

Яка природна реакція колоніальної влади, яка незабаром в'їхала, яку дурницю скоїла? Правильно, скасувати винагороди.

У результаті всіх тих кобр, які залишилися у «розплідниках», індійці полінувалися навіть перебити і просто відпустили на волю... У результаті даних заходів популяція змій помітно збільшилася у порівнянні з їхньою кількістю на початок «експерименту».

З тих пір вислів «ефект кобри» закріпився за будь-якими діями, спрямованими на вирішення проблеми, але які в результаті призводять до погіршення.

Якщо зацікавлена громадськість не здійме галас, і нам всім разом не вдасться «грохнути» цей законопроект, і його таки приймуть – дуже скоро всі переконаються, що «кобри» – комунальні мафіозі - не лише не зникли і не захиріли, а навпаки – знахабніли, розжиріли і почуваються ще краще, ніж зараз, хоча вони і зараз анітрохи не бідують.

На опозицію – ніяких сподівань, тому що серед «опозиціонерів» комунальних мафіозі – як собак нерізаних.

Не кажіть потім, що я не попереджала!

Від редакції:

У свою чергу, з метою розібратися, «Україна Комунальна» звертається до представників громадськості, ОСББ, юристів з проханням поділитися своєю аналітикою з приводу зазначених законопроектів. Матеріали та думки можна надсилати за редакційною адресою info@jkg-portal.com.ua, або залишати в коментарях під статтею.  

 
Коментарі (0)