Рус Укр
ГоловнаІнтерв’юІнтерв’ю«Ми з великим розумінням ставимося до «страху змін» зі сторони ОСББ», - Олександр Гріга
Новини ЖКГ
08 Квітня 2020 p.
07 Квітня 2020 p.
01 Квітня 2020 p.
31 Березня 2020 p.
27 Березня 2020 p.
23 Березня 2020 p.
17 Березня 2020 p.
11 Березня 2020 p.
03 Березня 2020 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги

 









 

«Ми з великим розумінням ставимося до «страху змін» зі сторони ОСББ», - Олександр Гріга

Яким може бути програмне забезпечення для сектора ЖКГ, в чому переваги автоматизації управління, про ризики, яких побоюються ОСББ і про майбутній розвиток програмних продуктів для комунального сектора, - про все "У.К." розмовляла з учасниками ринку.

Зростання житлових кондомініумів в Україні продиктоване тим, що в країні збільшується кількість громадян, які розуміють міру відповідальності за спільну власність. Не дивлячись на те, що об'єднання мешканців багатоквартирних будинків (в країні близько 17 тис. ОСББ) стикаються з проблемами відсутності адекватної законодавчої бази, основ регулювання їх взаємодії з монополістами, вони продовжують розвиватися.

Відповідно, поступово, розвивається український ринок супутніх діяльності ОСББ послуг і товарів. Багато сказано про перспективи ринків керуючих компаній і приватних ЖЕКів, однак про автоматизацію систем управління процесів роботи житлових організацій в країні тільки починають говорити. Про те, яким може бути програмне забезпечення для сектора ЖКГ, у чому переваги автоматизації управління, про ризики, яких побоюються ОСББ і про майбутній розвиток програмних продуктів для комунального сектора, «Україні Комунальній» розповіли в компанії «Альянс Солюшен», яка є одним з найбільших учасників ринку. Компанія спеціалізується на розробці та впровадженні програмного забезпечення «Управління ЖКГ та ОСББ для України». Втім, докладніше - у розмові редакції з керівником проектів «Альянс Солюшен» Олександром Грігой і менеджером з продажу Ігорем Стрібовим.

- Розкажіть, як ваша компанія почала працювати з комунальним сегментом? І, яке програмне забезпечення ви сьогодні пропонуєте житловим організаціям, таким як ОСББ, наприклад?

Олександр Гріга: Наша компанія не перший рік займається розробкою і впровадженням програмних продуктів на платформах «1С» («У.К.» - програми для управління виробничо-економічними процесами), тобто, ми є офіційним партнером фірми «1С». Ми працювали з типовими конфігураціями, такими як бухгалтерія, торгівля, управління торговим підприємством, автотранспорт, дистрибуція. Наша компанія давно вивчала специфіку галузі житлово-комунального господарства, однак рішення щодо виходу у цей сегмент прийняли не відразу - зважували економічні ризики, з якими пов'язана робота в цій ніші. Разом з тим, ми ризикнули і зрозуміли, що працюємо у дуже динамічному та потенційному сегменті економіки, до того ж, цей сектор грає важливу роль у життєзабезпеченні країни.

Все почалося на початку 2013 року з того, що до нас звернулося кілька клієнтів, яких цікавила програма по автоматизації управління житлово-комунальним господарством. Ми тоді провели моніторинг нашого ринку і з'ясували, що такого програмного забезпечення, яке б повністю задовольняло вимоги заказника, немає. Тому ми писали функціонал програми, що називається «з нуля», з урахуванням всіх побажань та потреб клієнтів, а також з урахуванням досвіду більш просунутих в цьому сегменті російських колег («У.К.» - багатоквартирний житлофонд РФ передано власникам житла - житловим товариствам, а виконавцями послуг, або посередниками у сфері ЖКГ є управляючі компанії).

Після того, як ця програма була апробована та почала ефективно функціонувати у наших перших клієнтів, ми створили більш універсальний продукт, який можуть впроваджувати і використовувати об'єднання співвласників багатоквартирних будинків, житлових комплексів, житлово-будівельних кооперативів, а також житлові організації, що обслуговують житлофонд. Важливо розуміти, що бізнес-процеси, які відбуваються в будь-якому житловому об'єднання або організації, схожі. Це, наприклад, розрахунок квартплати, формування квитанцій, оплата послуг за нормативами і за приладами обліку, взаєморозрахунки з постачальниками послуг -- підприємствами - монополістами і т.д. Основні відмінності між нашими клієнтами, швидше за все, в кількості особових рахунків. На сьогодні ми створили базову конфігурацію програмного забезпечення - «Управління ЖКГ та ОСББ для України», - яке вже пройшло апробацію в роботі, і наразі нарощуємо її функціональність.

- Скільки ОСББ та інших житлових організацій вже працюють за цією програмою?

О.Г.: Запуск нового програмного забезпечення «Управління ЖКГ та ОСББ для України» відбувся восени минулого року, і на сьогодні у нас вже 14 клієнтів, які працюють з нашим продуктом. Окрім того, ми побачили зацікавленість в нашому програмному забезпеченні з боку сектора ЖКГ - зараз близько 10 ОСББ, а також житлових контор, які обслуговують багатоквартирні житлові комплекси і котеджні містечка, ведуть з нашою компанією переговори про перехід на наш продукт та подальшу співпрацю. Планується, що вже до кінця місяця база наших клієнтів поповнитися 5 новими організаціями.

Перші замовники, які вже перейшли на наше програмне забезпечення (переважно, - це об'єднання мешканців, які проживають у новобудовах), розуміють повноту відповідальності за стан своїх будинків у майбутньому і досить прогресивно налаштовані. Наразі до нас все більше стало звертатися ОСББ та ЖК, які були створені в багатоквартирному житловому фонді, введеному в експлуатацію в 60-80-ті роки.

- Чи можна говорити про те, що все ж зацікавленність з боку ОСББ сьогодні все ще не носить масового характеру, і в принципі не всі розуміють важливість автоматизації?

Ігор Стрібов: Ні, я б так не сказав. Я зрозумів ще років 5 тому,  що з боку представників ЖБК та ОСББ є серйозна зацікавленість у подібних продуктах на одному з семінарів, присвячених програмному забезпеченню «1С». На заході було присутне багато житлових управлінців, і вони ставили запитання з урахуванням специфіки їхньої діяльності. Втім, всі ці роки на українському ринку не було адекватної програмної пропозиції, яка б дозволила задовольнити попит у комунальному сегменті. При цьому, вартість програмних продуктів російських компаній, які тоді почали здійснювати перші інтервенції на український ринок, були вище можливостей їх потенційних клієнтів.

- Як ви працюєте з ОСББ? Який пакет послуг ваша компанія пропонує їм?

І.С.: Коли ми почали просування свого продукту, ми помітили, що ОСББ більш болісно реагують на вартість, ніж організації, що управляють житлокомплексами або котеджними містечками. Ми думали, як вийти з цього положення таким чином, щоб не відкидати свого клієнта, і, в той же час, не працювати у збиток. Для ОСББ ми розробили бонусні системи, згідно з якими, у житлових об'єднань є можливість відразу отримати комплекс програмних продуктів, замість одного. Для клієнтів це дуже зручно, оскільки в ОСББ, як і в інших організаціях, бухгалтерський облік та розрахунок комунальних платежів взаємопов'язані. Тобто, купуючи один продукт, клієнт отримує відразу два та може ефективно працювати.

- Тобто, основні бар'єри щодо просування продукту в комунальному сегменті - це цінова політика? Які ще причини, крім того, що це небезкоштовно, перешкоджають українським ОСББ переходити на автоматизацію управління?

І.С.: Сказати, що вартість продукту - основна перешкода для клієнтів, я не можу. Скоріше, проблеми виникають у питаннях технічного характеру. Наприклад, багато клієнтів використовують програмне забезпечення для бухгалтерського обліку версії "1С": 7.7, яке по відношенню до нинішніх систем обліку, вважається застарілим і його складно адаптувати в роботі з новими продуктами. Тобто, при переході на нову програму, таким клієнтам доведеться перевчитися, і не завжди вони готові це робити. Ми помітили, що навчити новій програмі людей простіше, ніж перенавчати їх. Зрозуміло, що ми не просто надаємо програмний продукт, з яким потім ОСББ не будуть знати, що робити. Наша мета - запустити програмний продукт у промислову експлуатацію.

- Тобто, ваша компанія навчає ОСББ працювати з вашим програмним продуктом? Розкажіть, як це відбувається?

І.С.: Перш ніж продати продукт, ми промовляємо з клієнтом, що потрібно для того, щоб нормально запуститися і працювати з програмою. Купуючи програму «Управління для ЖКГ та ОСББ України», клієнт платить за сам функціонал, доставку та встановлення цього програмного забезпечення. В залежності від кількості особових рахунків, робочих місць і самого складу програмного забезпечення ціна може змінюватися. Вартість програми становить 1,8 тисяч гривень для 150 особових рахунків («У.К.» - тобто 12 грн припадає на одного власника особового рахунку-споживача послуг ЖКГ), але чим більше особових рахунків, тим вартість продукту, зрозуміло, вище.

Відразу ж після установки програми клієнту, технічний консультант нашої компанії проводить коротке оглядове навчання. Це необхідно для того, щоб зрозуміти рівень сприйняття клієнта і правильно розрахувати кількість годин навчання, які будуть потрібні для запуску нашого продукту в промислову експлуатацію. Максимальний за часом курс навчання, наприклад, коли необхідно навчити програмі групу бухгалтерів, триває тиждень, десять днів, не більше.

- Який супровід для свого програмного продукту надає ваша компанія?

І.С: Звичайно, взаємодія із замовником не закінчується після продажу програмного продукту. Після первинного навчання, коли користувачі вже можуть працювати з програмою самостійно, ми надаємо цілий комплекс послуг. Наприклад: перенесення даних зі старих систем, оновлення бухгалтерського обліку проводимо кожен місяць, а по житлово-комунальному блоку - раз в 2-3 місяці. При цьому оновлення програмного забезпечення відбувається віддалено, що економить наш час і час клієнтів, які знаходяться в інших регіонах України. Ми також надаємо консультування і допомогу технічного фахівця, у випадку, якщо у клієнта виникла якась проблема.

- Повертаючись до запитання про те, наскільки актуальним є необхідність переходу ОСББ на автоматизацію, з яким програмним забезпеченням працювали клієнти до переходу на вашу програму?

О.Г.: Повинен сказати, що ми з великим розумінням ставимося до так званого «страху змін» з боку ОСББ. Поясню чому. З тих об'єднань, з якими ми вже познайомилися і, яким демонстрували свій програмний продукт, я стикався з тим, що вони переважно працюють в Microsoft Excel. А у двох-трьох ОСББ я бачив кілька програм, написаних ще на основі популярного програмного забезпечення початку 90-х років, так званих досовських програм. Але компаній, які б надавали супровід цих продуктів, вже не існує, тому вони не оновлюються. І це, до речі, один із тих чинників, який викликає зацікавленість ОСББ до нашого програмного продукту, оскільки ми весь час перебуваємо на зв'язку з клієнтом і готові проконсультувати з будь-якого питання. Резюмуючи скажу, що, напевно, головною перевагою автоматизації, є те, що фахівці, які працюють у житлових організаціях, перестають робити безліч ручної, рутинної роботи, яку за них може «зробити» програма автоматично.

 

- Як довго ОСББ звикають до роботи з Вашою програмою? Чи надаєте ви можливість пілотного доступу?

О.Г.: Якщо клієнти зацікавилися нашим продуктом, ми відкриваємо для них безкоштовний демо-доступ до нашої програми, щоб вони могли попрацювати і спробувати. При цьому, ми вважаємо важливим не обмежувати клієнтів у часі, коли доступ до демо-версії активний. Користуватися демо-версією можна і до півроку. Нам важливо, щоб вони зрозуміли всі переваги нашого програмного забезпечення. І у нас вже є кілька ОСББ, які наразі працюють у демо-версії програми, і вже заявили про намір переходити на наш продукт. Але хотілося б відзначити, що, не дивлячись на досить обережне ставлення ОСББ до програмних новинок, вони всі розуміють, що сьогодні рахувати на калькуляторі, або обробляти дані особових рахунків в Excel, - це минуле століття. Ми ж, у свою чергу, прекрасно розуміємо, що сьогодні просто продати продукт організації, де бухгалтера ще не вміють працювати з сучасними програмами, не можна. Саме тому ми надаємо такий широкий перелік послуг по супроводу та навчанню. Зокрема, у клієнта може виникнути безліч запитань, наприклад: потреба в навчанні нового кадрового складу бухгалтерії, в оновленнях, у технічній підтримці, тому ми пропонуємо абонентське обслуговування на півріччя або рік.

- Скільки ще компаній представлено в цій ніші на вашому ринку? Кого ви вважаєте своїми конкурентами, чи їх немає?

І.С.: Конкуренція є, і саме це дозволяє нам щодня розвивати і вдосконалювати наш продукт. Сьогодні на ринку, крім «Альянс Солюшен», існує три компанії, які надають аналогічні послуги і є розробниками програм. Однак, вони є представництвами російських гравців ринку в Україні, відповідно, не завжди їх програмне забезпечення підходить під специфіку українського ЖКГ.

- А в чому переваги вашої продукції у порівнянні з російськими компаніями?

І.С.: Спочатку ми розробляли свій продукт на прогресивній платформі, в той час як у конкуруючих компаній в основу програмного функціоналу закладені більш старі версії «1С». Це пов'язано з тим, що ці компанії трохи раніше вийшли на український ринок, та для модернізації своїх програм, їм би довелося їх переписувати. «Альянс Солюшен» спочатку розробляв функціонал програми на нових версіях. Платформа, яка закладена в основі нашої програми, має доступ до веб-ресурсів і не прив'язана локально до певного джерела. Перш ніж робити програмний продукт, ми з'ясовували, які у клієнтів вимоги до програмних продуктів, і чого не вистачає в роботі. Наприклад, нашими перевагами є надання пакетного друку документів, можливість розсилки квитанцій електронною поштою. Це той мінімальний спектр послуг, які тільки-тільки починають охоплювати наші конкуренти.

До речі, ще однією нашою перевагою самі ОСББ вважають те, що квитанції, які друкуються у нас - звичні для споживача, оскільки за форматом схожі з квитанціями ГІОЦ. Крім того, більшість користувачів ведуть бухгалтерський і податковий облік на старих версіях «1С»: 7.7. Ми ж реалізували обмін між нашою програмою і бухгалтерським обліком як з версією «1С»: 7.7, так і з новою версією -«1С»: 8.2-8.3. Тобто, клієнти можуть вести бухгалтерський і податковий облік у своїх програмах, обмінюючись даними з програмою «Управління ЖКГ та ОСББ для України».

О.Г.: Я б ще уточнив, що у нас лояльна система ціноутворення, за якою ми враховуємо особливості і специфіку кожного клієнта. Наші програми дешевше за вартістю, ніж програми конкурентів відсотків на п'ятнадцять-двадцять. І, загалом, ми не бачимо сенсу змінювати структуру ціноутворення і підвищувати вартість наших продуктів для ОСББ.

- Які у «Альянс Солюшен» плани на цей рік щодо роботи в комунальному сегменті?

О.Г.: Ми плануємо і надалі просувати свій продукт по Україні, в регіони. Вже є близько 10 ОСББ за межами Києва та області, які сьогодні перебувають у процесі навчання і поступово переходять на наші програми. У березні, як ми вже говорили, запланований перехід 5 нових клієнтів на наше програмне забезпечення. Крім того, ми маємо намір створити веб-портал для мешканців ОСББ, ЖБК та інтегрувати його з нашою програмою. Це необхідно для того, щоб споживачі послуг ЖКГ могли зайти на сайт і подивитися статистику по оплаті комунальних послуг. Більше того, тим житловим організаціям, у яких вже є свої інтернет-портали, ми плануємо надати можливість доступу з їхніх ресурсів у нашу програму.

- Чи плануєте ви надалі працювати з підприємствами комунальної теплоенергетики, обленерго, гравцями сегмента газо - і водопостачання?

І.С: Так, ми плануємо надавати програмне забезпечення, яке підходить для управління і автоматизації підприємством. Такий продукт покриває виробничо-фінансову частину роботи. Однак, з урахуванням галузевої специфіки, ми зараз адаптуємо програми підприємства під сектор ЖКГ. І, зрозуміло, що з підприємствами зовсім інші умови роботи, та терміни впровадження програми довше - до року. Тривалість введення продукту в експлуатацію буде залежати від кількості персоналу, запущених підрозділів і специфіки самого підприємства.

О.Г.: Ми обов'язково будемо розвивати цей напрям. На поточному тижні до нас вже звернулися теплоенергетики з західних областей України, а ще недавно цікавилися такою програмою в південно-східних регіонах. Вважаю, до кінця року ми сформуємо пакет програмних пропозицій для цього сегмента. 

Розмовляла: Олена Бульбас, Марія Цатурян, фото - Олександр Гаврилюк 

Олександр Гріга
 
Коментарі (11)
Михаил4
14 Березня 2014 p. 10:36
1,8 тыс. за 9-этажный дом на 3 подъезда как-то многовато. И почему стоимость - по количеству лицевых счетов, а не по дому, что было бы логичнее?
Igor3
14 Березня 2014 p. 11:04
Михаил, лицензировать по домам не целесообразно с экономической точки зрения. Пример: построился еще один дом, есть желания сгруппироваться нескольким домам, чтобы удешевить затраты на ведение учета, кооперативы и т.д. Учет ведь ведется не только в ОСМД, но и в управляющих компаниях. Хотя есть решения, которые лицензированы подомово и их цена существенно выше нашей. Спасибо за комментарий - мы рады видеть не равнодушных граждан к данной теме.
Мария Цатурян1
14 Березня 2014 p. 11:16
Igor, добрый день! не знаю, как Михаил, но лично я ничего не поняла из вашего ответа про экономическую целесообразность. Не могли бы вы, пожалуйста, четче сформулировать?
Igor3
14 Березня 2014 p. 11:38
Наведу пример. есть ПО для ЖКХ и на один дом оно условно стоит 1000 грн., но в одном доме 200 квартир, а в другом доме 30 квартир и стоимость лицензии для двух домов становится не равноправной - Это первый пример, второй - есть два дома или три, которые хотят объединиться, чтобы вести учет - при подомовом лицензировании нужно будет 3 продукта, а не один, третий пример - автоматизация для коттеджного городка станет дороже "железного моста". Можно много наводить примеров - одно могу сказать точно - это решение было принято после многих месяцев исследования рынка клиентских потребностей
Мария Цатурян2
14 Березня 2014 p. 11:53
Igor, спасибо большое. Важное уточнение, как мне кажется
I am4
14 Березня 2014 p. 10:40
Шахматы красивые! Можно напроситься в гости, поиграть?
ОСББ \"Світанок\"3
14 Березня 2014 p. 10:44
Дуже цікаво! вже давно шукаю можливість змінити тупий іксель на щось дійсно ефективне
Igor3
14 Березня 2014 p. 11:10
Здравствуйте.Будем рады сотрудничеству. Мы всегда открыты для общения.Это мой контактный номер телефона (098)932-49-44. Смогу проконсультировать по интересующим вопросам. Сможем в любое удобное время провести презентацию продукта для всех желающих и показать преимущества автоматизированного расчета.
Мария Цатурян2
14 Березня 2014 p. 10:56
I am, я понимаю, что конкуренция - полирует кровь, но на шахматы посягать не стоит) приходите чаю попить, кофе, поговорим о программном обеспечении, может тоже интервью получится)))
Валентин 2
14 Березня 2014 p. 11:56
Вот, только конкурентов у них не останется скоро, если учесть, что это все российские конторы))
Владимир0
15 Березня 2014 p. 11:32
строить перспективы в текущей ситуации дело не благодарное ! C ЖКХ Крыма поработать не пробовали ! )))