Рус Укр
ГоловнаПублікаціїЖитлоРемонт житлофонду по-російськи: плюси та мінуси
Новини ЖКГ
26 Квітня 2024 p.
23 Квітня 2024 p.
18 Квітня 2024 p.
16 Квітня 2024 p.
09 Квітня 2024 p.
05 Квітня 2024 p.
04 Квітня 2024 p.
03 Квітня 2024 p.
01 Квітня 2024 p.
19 Березня 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

Ремонт житлофонду по-російськи: плюси та мінуси

Російський досвід управління житловим фондом частково є і прикладом, і приводом для критики. Про те, як в РФ проводять капітальний ремонт будинків та, що фінансується державою, у сьогоднішньому матеріалі.

На території РФ проведення капітального ремонту багатоквартирних будинків покладене на державу шляхом надання значних обсягів бюджетного субсидіювання. На сьогодні рівень загальної суми бюджетних субсидій (бюджети трьох рівнів) становить 95%. Виходить, що власникам житла залишається покрити лише 5%.

Після того, як на території РФ був прийнятий Федеральний закон «Про Фонд сприяння реформуванню житлово-комунального господарства», Фонд виступає в ролі некомерційної організації, форма правління якої нагадує державну корпорацію. Законом визначено статус, цілі, функції та повноваження Фонду, який фінансово підтримує суб'єкти Російської Федерації і муніципальні освіти в області проведення капітальних ремонтів багатоквартирних будинків, а також у разі переселення громадян з аварійного житлового фонду.

Закон передбачає діяльність Фонду до 1 січня минулого року з подальшою ліквідацією, оскільки до зазначеного періоду планувалося, що всі фінансові ресурси використовуватимуться в повному обсязі. Однак Фонд працює досі (виключно в питаннях фінансування переселення громадян з об'єктів аварійного житлового фонду).

Діяльність Фонду:

фінансова підтримка суб'єктів РФ відповідно до заяв, які не суперечать закону; методична підтримка підготовчого процесу суб'єктами РФ заявок та необхідних документів; моніторинг регіональних адресних програм за капітальними ремонтами багатоквартирних будинків та регіональних адресних програм з переселення громадян з аварійного житлового фонду, а також відповідність умовам надання фінансування за рахунок коштів Фонду.

Обсяги майна Фонду рівні майновому внеску РФ в розмірі 240 млрд рублів, а також дохідної частини від розміщення тимчасово вільних коштів (процедурою розміщення коштів займається уряд). Близько 60% коштів - це гроші, які передбачені на капітальні ремонти багатоквартирних будинків, а решта - на переселення населення з аварійних будинків. Робота Фонду забезпечується завдяки розміщенню тимчасово вільних коштів цієї організації, розмір яких визначається щороку членами наглядової ради Фонду. Діяльність Фонду спрямовується і координується Міністерством регіонального розвитку РФ.

Спираючись на Закон про Фонд для кожного суб'єкта РФ спочатку був розрахований певний ліміт - обсяг коштів, який можна було виділити з резервів Фонду згідно із заявками суб'єкта РФ, який виконав всі вимоги закону щодо цього питання. Це дозволило уникнути конкуренції регіонів у питаннях отримання коштів Фонду.

Читайте також: Ремонт житлофонду стає тягарем для українців

Регіони і муніципалітети повинні відповідати певним показникам, які характеризують темпи і результати реформи в секторі ЖКГ на території певного регіону (муніципалітету). Потрібна регіональна адресна програма щодо капітальних ремонтів багатоквартирних будинків і фінансування бюджетів суб'єктів РФ і (або) фінансування бюджетів муніципальних утворень для додаткового виділення коштів програми капремонту.

Відповідно до закону, надання суб'єкту РФ фінансування на проведення регіональної програми капітального ремонту багатоквартирних будинків, включаючи програму переселення громадян з аварійного житлового фонду) можливе, якщо:

існує пайове фінансування програм суб'єкта РФ на кошти регіонального та/або місцевих бюджетів від 20% до 50% від загального обсягу коштів Фонду та бюджетів залежно від бюджетної забезпеченості суб'єкта РФ;

існує пайове фінансування програми по капітальному ремонту за рахунок коштів власників житла - не менше 5% від наданих бюджетних коштів (що формуються за рахунок коштів Фонду, регіону і(або) муніципалітету).

Отримувачем коштів Фонду є суб'єкт РФ або за їх рішенням - муніципалітет - учасники регіональної програми. Кошти Фонду та кошти регіонального бюджету розподіляються між муніципалітетами-учасниками програми і перераховуються до місцевих бюджетів.

Муніципалітетом розподіляється фінансування на капітальний ремонт (формується на кошти Фонду, регіонального бюджету і власного бюджету) між багатоквартирними будинками, які стали учасниками муніципальної та регіональної програм. Бюджетні субсидії отримують товариства власників житла або керуючі організації (замовники робіт з капітального ремонту), на рахунку яких переводять бюджетне фінансування. В їх обов'язки входить самостійне укладення договорів з підрядними організаціями для здійснення капітального ремонту багатоквартирного будинку, порядок яких визначається на розсуд суб'єкта РФ.

Читайте також: ОСББ: як управляти спільним майном?

Оплата робіт при капітальному ремонті багатоквартирного будинку на бюджетні кошти здійснюється на базі актів приймання робіт, які узгоджені з органом місцевого самоврядування та підписані уповноваженими особами, які діють від імені товариства власників житла або органу, обраного власниками приміщень у багатоквартирному будинку (керуюча організація) при обов'язковій умові не перевищення авансом суми, що дорівнює 30% від виділеного бюджетного фінансування.

Фонд контролює порядок здійснення регіональних програм, щоб уникнути нецільового використання коштів. Також на Фонд покладено обов'язки з моніторингу процесу виконання регіонами і муніципалітетами умов, які затверджені згідно із законом за умови надання фінансової підтримки Фонду. Співробітники Фонду збирають і аналізують звіти від вищих посадових осіб суб'єктів РФ. Тобто, отримують звіти від муніципалітетів на ім'я суб'єктів РФ, а ТСЖ і керуючі організації - на ім'я муніципалітету.

Субсидіювання в рамках регіональних і муніципальних програм капремонту, які фінансуються за рахунок коштів Фонду сприяння реформування ЖКГ, можливі лише згідно з встановленим Законом про Фонд переліку робіт з капремонту, який на ранніх етапах складався з :

1. ремонту внутрішньобудинкових інженерних систем електро-, тепло-, газо-, водопостачання і водовідведення, включаючи установку приладів обліку споживання ресурсів і вузлів управління (теплова енергія, гаряча і холодна вода, електроенергія даа);

2. ремонту або заміни ліфтового обладнання, яке завершило свій експлуатаційний термін (ремонту ліфтових шахт);

3. ремонту дахів;

4. модернізації підвалів, які належать до спільного майна в багатоквартирних будинках;

5. утеплення та ремонту фасадів. 

 
Коментарі (0)