Рус Укр
ГоловнаПублікаціїОСББОСББ взялися за закон
Новини ЖКГ
26 Квітня 2024 p.
23 Квітня 2024 p.
18 Квітня 2024 p.
16 Квітня 2024 p.
09 Квітня 2024 p.
05 Квітня 2024 p.
04 Квітня 2024 p.
03 Квітня 2024 p.
01 Квітня 2024 p.
19 Березня 2024 p.
Опитування всі опитування
ЩО ПЕРЕШКОДЖАЄ ВАМ ВЧАСНО СПЛАЧУВАТИ РАХУНКИ ЗА ПОСЛУГИ ЖКГ?
Занадто високі тарифи
Регулярне підвищення квартирної плати
Низька якість послуг або їх повна відсутність
Не дотримання виконавцями термінів з вивезення сміття
Бездіяльність ЖЕКу
Нічого, я завжди вчасно сплачую
Я не вважаю за потрібне платити за комунальні послуги


УК  NEW Роз'яснення, щодо розрахунку розміру житлової субсидії

УК  NEW Житлова субсидія: хто має право на її отримання

УК  При призначенні субсидії враховуються доходи подружжя, незалежно від їх реєстрації

УК   Категорії громадян, які втратили право на отримання субсидії

УК  П'ять основних питань та відповідей про субсидію на оплату ЖКП

 



 

 



 

ОСББ взялися за закон

Представники об'єднань співвласників багатоквартирних будинків розкритикували нову редакцію законопроекту, що регулює діяльність об'єднань і наполягають на внесенні своїх поправок у документ.

Представники об'єднань співвласників багатоквартирних будинків розкритикували нову редакцію законопроекту, що регулює діяльність об'єднань і наполягають на внесенні своїх поправок у документ.
 
Міністерство регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ в суботу, 9 червня оприлюднило поправки до законопроекту, яким пропонуються зміни до закону «Про ОСББ». Пропозиції, що опублiкованi на офіційному сайті відомства, в ході громадського обговорення внесли представники об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Варто зазначити, що до обговорення Мінрегіон запропонував нову редакцію законопроекту, положення якого копіюють норми вже революційного законопроекту № 8474, відхиленого парламентом.

Читайте також: Мешканців «придавило» податками
 

Історія розгляду цього законопроекту у Верховній Раді вельми загадкова. Після прийняття документа в цілому, 15 квітня Президент Віктор Янукович зажадав від уряду доопрацювати основні положення проекту. З такою заявою від імені Глави держави тоді до уряду звернулася перший заступник голови його Адміністрації Ірина Акімова. Втім, і нардепи, і експерти, і самі представники ОСББ тоді сприйняли її заяву як президентське вето. Пізніше Віктор Янукович дійсно заветував законопроект, про що було оголошено на офіційному сайті глави держави. Проте до цих пір «У.К.» так і не вдалося побачити текст відповідного указу, ні  дізнатися його реєстраційний номер. Пропозиції, які пан Янукович вніс в Раду були розпливчасті і неконкретні. Точніше, ясність була у двох ключових пунктах: Президент просить відхилити законопроект, законопроект суперечить Конституції. Парламентарі навіть не спробували подолати президентське вето і 24 травня 253 голосами відхилили проект.
 
Втім, Національна рада з питань створення та забезпечення функціонування ОСББ, створена в якості консультаційно-дорадчого органу при Мінрегіоні, підготувала поправки до нової редакції законопроекту. Останню розробляли чиновники відомства.

Читайте також:  Вибір по-кіровоградськи: ЖЕК vs ОСББ

Пропозиції представників об'єднань направлені на посилення відповідальності місцевих органів влади, і посилення прав член ОСББ.
 
Зокрема, згідно зі ст. 42 проекту закону пропонується закріпити за власниками житлових і нежитлових приміщень право часткової власності на земельну ділянку, прибудинкові території та споруди. «Пропоную доповнити цю статтю нормою, відповідно до якої земельні ділянки, на яких розміщені будинки, де не створені ОСББ, будуть передаватися в постійне використання керуючим компаніям і підприємствам», - зазначила представник одного з ялтинських ОСББ пані Г.Неаронова. Також передбачається уточнити, що передача земельної ділянки співвласникам буде здійснюватися за рішенням загальних зборів. А в разі знищення або руйнування багатоквартирного житлового будинку, право на земельну ділянку, прибудинкові споруди буде збережене за ОСББ. При цьому, на думку членів Нацради, розміри земельних ділянок, що передані у власність мешканців не можуть бути менше, ніж розміри, закріплені під час будівництва житлового будинку.
 
Додаткових роз'яснень вимагає також визначення прибудинкової території. Згідно з проектом закону, така територія «визначається на підставі містобудівної документації та передбачена для обслуговування будівлі і споруд, що відносяться до нього. «Не ясно ким визначається ця територія. Міськрадою або виконкомом? Постановою або рішенням? Крім того, в міськрадах відсутня містобудівна документація», - підкреслив пан М.Виноградов (м. Київ). «Недоцільно виключити із законопроекту статтю, якою визначалося, що таке технічне обладнання багатоквартирного будинку. Може шановні розробники пояснять сенс виключення цієї норми?», - зазначив пан І.Дзічковський (м.Львів). Згідно з чинним законом «Про ОСББ», таким обладнанням вважаються загальні будинкові мережі: тепло- і водо-, газопостачання, електропостачання, а також бойлерні та елеваторні вузли, вентиляційні шахти і т.п.

Читайте також: Державна епідемія ОСББ

Представники ОСББ також наполягають на уточненні правової колізії, яка виникла в законопроекті, у зв'язку з суперечністю однієї норми іншій. Зокрема, пропонується прописати, що ОСББ як юридична особа не може мати власне майно. «При цьому якщо майно буде зареєстровано за об'єднанням, то воно автоматично буде вважатися власністю об'єднання. Відповідно, виникає колізія: реєструвати майно на юрособу ОСББ може, а володіти ним ні», - підкреслив пан Дзічковський.
 
Проблемним учасники обговорення також вважають питання з визначенням, якою кількістю голосів на установчих зборах можуть володіти співвласники. Відповідно до законопроекту, співвласник може мати ту кількість голосів, яку прирівняно до загальної площі приміщення що належить йому. «На що встановлюють збори співвласники однієї квартири повинні мати один голос, який буде використовувати їх представник, - вважає представник Союзу співвласників багатоквартирних будинків Києва Михайло Березовчук. - Принцип врахування голосів відповідно до займаної мешканцями площі порушує конституційний принцип рівності всіх громадян, а принцип «один власник - один голос» - надає необгрунтовану перевагу багатонаселеним квартирам».
 
Але найбільш гострим для ОСББ є питання тарифоутворення і форм розрахунку за нього. Незважаючи на те, що законопроект закріплює право ОСББ розраховуватися за комунальні послуги за тарифами як для населення, представники об'єднань наполягають, що природні монополісти - постачальники послуг повинні укладати з мешканцями індивідуальні договори. При цьому, в разі ведення «єдиної квитанції», підприємства ЖКГ повинні компенсувати ОСББ витрати, пов'язані з веденням обліку наданих послуг і сплачених співвласниками засобів.

 
Коментарі (0)