Рус Укр
ГоловнаІнтерв’юФінансування ЖКГСпоживачам пояснили, як не платити за неякісні комунальні послуги

Споживачам пояснили, як не платити за неякісні комунальні послуги

Спершу треба задокументувати, що послугу надають неякісно, і подати акт-претензію управителеві. Кошти, сплачені за неякісні послуги, не повертатимуть, а зараховуватимуть у майбутні платежі.

— Цей порядок перерахунку поширюється на тих мешканців, які мають укладені договори з управителями, — розповідає Ігор Скоропад, голова Асоціації ОСББ. — Перерахунок передбачений тоді, коли послугу з управління надано з порушенням умов укладеного договору. Зокрема, коли порушено графіки надання послуги. Наприклад, договором передбачене прибирання під’їздів двічі на тиждень, а насправді прибирають раз.

— Яка процедура призначення перерахунку?

— Споживач має звернутися до управителя (можна усно) і викликати його, щоб провести перевірку факту ненадання послуги або неякісного надання. Управитель має зареєструвати звернення у журналі. Опісля в нього є лише доба, щоб прийти до споживача для опрацювання цього звернення.

За результатами перевірки складають акт-претензію (форма такого акта-претензії визначена постановою Кабміну від 27 грудня 2018 року No1145).

Якщо управитель не прийшов й не перевірив, як надають послугу, то акт-претензію може скласти сам споживач. Його мають підписати не менш ніж два сусіди — інші споживачі. Тоді один примірник акта надсилають управителеві рекомендованим листом. Управитель протягом п’яти днів вирішує, чи задовольнити вимоги, визначені актом, або надає обгрунтовану письмову відмову. В обох сторін є також право вирішити всі питання в судовому порядку.

— Як визначатимуть суму перерахунку?

— Перерахунок здійснюють, враховуючи фактичні витрати та обсяг фактично наданих складових послуги в межах ціни та періодичності виконання робіт. Такий перерахунок передбачено для всіх споживачів будинку, яким ця послуга не була надана або була надана неналежно.

 


Назад